۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۷
کد خبر: ۳۲۵۱۵۰
مؤلف و پژوهشگر علوم دینی:

مقابله با انحرافات فرقه‌ای اقدامات توأمان فکری و عملی را می‌طلبد

خبرگزاری رسا ـ مؤلف اثر «مرجعیت موروثی یا تشیع انگلیسی» گفت: زمان آن رسیده است که در کنار کار فرهنگی از اقدامات عملی نیز برای مقابله با فرقه‌هایی همچون "تشیع انگلیسی" بهره بگیریم.
کتاب مرجعيت موروثي يا تشيع انگليسي

صالح قاسمی، مولف اثر پر مخاطب «مرجعیت موروثی یا تشیع انگلیسی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، گفت: بنده به دلیل اشتغال به پژوهش در امور دینی با مقولات متعددی همچون مفهوم «وحدت» مواجه بودم، اما زمانی‌که مسأله «تشیع انگلیسی» از سوی رهبر معظم انقلاب(مدظله) مطرح شد سعی کردم به طور ویژه و با نگاهی محققانه به این موضوع نگاه کنیم.

 

وی افزود: در مسیر نگارش کتاب به دلیل آشنایی با علوم حوزوی تلاش کردم تا از راهنمایی علما و حوزویان استفاده کنم که در این راه از نگاه و رهنمودهای اساتیدی همچون آیات معظم؛ مصباح، زابلی، قرهی، اراکی و اعرافی بهره گرفتم.

 

قاسمی درباره همایشی که در آینده نزدیک در خصوص بازخوانی ماهیت «تشیع انگلیسی» برگزار خواهد شد، ابراز داشت: ابتدا بنا نبود همایشی در سطح وسیع برگزار شود، اما از طریق جناب آقای مهندس نیلی و مجمع ناشران انقلاب اسلامی و به دلیل استقبال زیادی که از کتاب شده بود، مقرر شد تا با حمایت بسیاری از نهاد‌های مرتبط و رسانه‌ها همایشی ملی با عنوان؛ بازخوانی ماهیت "تشیع انگلیسی" در روز 31 فروردین ماه برگزار شود و در آن همایش از همین اثر بنده نیز رونمایی شود.

 

این مؤلف اضافه کرد: این همایش تلاش دارد ماهیت و مختصات فکری جریان انحرافی و افراط گرای تشیع انگلیسی را نمایان کند و آحاد جامعه را با انگیزه‌های آشکار و نهان این جریان آشنا سازد.

 

قاسمی درباره نحوه برخورد با انحرافات فرقه‌ای و برخی از عرفان‌های نوظهور، تصریح کرد: متاسفانه جدیدا نگاه‌هایی به وجود آمده است که راه مقابله با جریانات انحرافی را صرفا کار فرهنگی و اندیشه‌ای می‌داند، در حالی‌که باید توجه داشت جریاناتی همچون «تشیع انگلیسی» تنها پایگاه فکری ندارند و باید از طریق اقدامات توامان عملی و تأمینی، با این‌گونه جریانات وابسته و انحرافی مقابله شود.

 

وی ادامه داد: قطعا راه حل فرهنگی و فکری برای مقابله با پدیده‌های انحرافی کارگشا و موثر است، اما متاسفانه شاهد هستیم که در بخش اقدامات قانونی و عملی برای مقابله با این‌گونه فرقه های منحرف هنوز اقدامات کافی و مناسبی صورت گرفته نشده است.

 

پژوهشگر علوم دینی در پایان با اشاره به آخرین اثر خود، «مرجعیت موروثی یا تشیع انگلیسی»، گفت: این کتاب به همت نشر سلمان پاک به چاپ چندم رسیده است و تا کنون نیز از آن اسقبال خوبی صورت گرفته است.

 

لازم به ذکر است علاقه‌مندان می‌توانند، کتاب "مرجعیت موروثی یا تشیع انگلیسی" را در تهران از طریق مرکز پخش ترنج به شماره 02166974716 و 09215598151 و در قم از طریق مرکز پخش کتاب فردا به شماره 02537746992 تهیه کنند.

 

گفتنی است، ساعت 16:30 در تاریخ 31 فروردین نخستین همایش ملی «بازخوانی ماهیت تشیع انگلیسی» و مراسم رونمایی از کتاب «مرجعیت موروثی یا تشیع انگلیسی» در تهران، خ سمیه، نرسیده به خ حافظ، تالار سوره حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی و با سخنرانی شخصیت های حوزوی و دانشگاهی همچون آیت الله اراکی و آیت الله قرهی و استاد حسن رحیم پور ازغدی برگزار خواهد شد./856/302/ب1

ارسال نظرات