۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶
کد خبر: ۳۲۵۱۶۷
امام جمعه اندیکا مطرح کرد؛

ضرورت ترویج فرهنگ اعتکاف در میان جوانان

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اندیکا با اشاره به این که جوانان تشنه معارف دینی و معنوی هستند، گفت: مبلغان با بیان آثار فردی و اجتماعی اعتکاف به ترویج آن در میان جوانان تلاش کنند.
اعتکاف

حجت الاسلام سید علی اکبر موسوی، امام جمعه اندیکا، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اهمیت اعتکاف که در سال های اخیر در حال گسترش است، خاطرنشان کرد: اعتکاف دربرگیرنده بهترین عبادت ها و منشأ آثار و برکات فراوانی برای معتکف است.

 

امام جمعه اندیکا با بیان این که تفکر در آفریده های الهی، روزه داری، خواندن نمازهای واجب و مستحب، قرائت قرآن، دعا و شب زنده داری از جمله عبادت های مهم در اعتکاف است، اظهار داشت: مساجد بهترین اماکن در روی زمین برای برگزاری مراسم اعتکاف هستند؛ بنابراین برگزاری اعتکاف در مسجد نشان دهنده جایگاه بالا و برجسته آن است.

 

حجت الاسلام موسوی در ادامه گفت: مراسم اعتکاف نیز باید در بهترین مساجد همچون مساجد جامع و محوری هر شهر برگزار شود.

 

رییس شورای عمومی اندیکا با اشاره به محرومیت های این شهرستان ابرازداشت: در سال های گذشته استقبال از اعتکاف کم بود؛ اما با تلاش های صورت گرفته برای ترویج فرهنگ اعتکاف شاهد استقبال مردم به ویژه جوانان هستیم.

 

این مقام مسؤول در ادامه سخنان خود ضرورت ترویج فرهنگ اعتکاف در میان جوانان و نوجوانان برای آگاهی از آثار و برکات فردی و اجتماعی آن را خواستار و افزود: مبلغان در مساجد و سخنان خود به تعریف و تشریح اعتکاف بپردازند تا شاهد حضور بیشتر علاقه مندان باشیم.

 

وی به اهمیت حضور و همراهی مبلغان در کنار معتکفان اشاره و با بیان این که جوانان تشنه معارف دینی و معنوی هستند، گفت: حضور جوانان در مراسم اعتکاف گویای آن است که آماده پذیرش معارف دینی و معنوی هستند؛ بنابراین حضور معلم اخلاق و راهنما برای پاسخگویی به خواسته های آنها ضروری است.

 

امام جمعه اندیکا در پایان سخنان خود روزهای اعتکاف را فرصت مناسبی برای مبلغان دانست و تصریح کرد: ترویج معارف دینی، برگزاری کلاس های عقیدتی، آموزش احکام و پاسخگویی به سؤالات شرعی از فعالیت های مبلغان در این روزها باشد./9456/303/ب1

ارسال نظرات