۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۳۲۵۱۸۵
استاد حوزه علمیه:

حاکمیت اقتصاد مقاومتی نیازمند اقدام و عمل است

خبرگزاری رسا ـ منتخب پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که کشور نیاز به استقلال اقتصادی دارد، گفت: حاکم کردن اقتصاد مقاومتی نیاز به اقدام و وارد شدن به میدان عمل دارد.
آيت الله محمد حسن فاضل گلپايگاني

آیت الله محمدحسن فاضل گلپایگانی، استاد درس خارج حوزه علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این که رهبری اشراف کافی به مسائل داخلی و خارجی دارند، گفت: کشورهای غیر مسلمان علیه ایران فشار می آورند و کشورهای اسلامی را نیز علیه ایران بسیج کرده اند.

 

وی افزود: عربستان در جلسه سران سازمان های همکاری اسلامی با نقشه به دنبال صدور بیانیه علیه ایران و حزب الله بود.

 

آیت الله فاضل گلپایگانی با اشاره به تلاش دشمن در کاهش فروش نفت ایران، ابراز کرد: دشمن به هر طریقی در زمینه های سیاسی و اقتصادی به دنبال فشار علیه ایران است.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه با اشاره به اقدام آمریکا درباره عدم دسترسی ایران به امور مالی آمریکا و دلار، گفت: دشمن به دنبال بسیج دنیا علیه ایران و در مخمصه قرار دادن کشورمان است.

 

منتخب پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری با بیان این که موضوعات فرهنگی و سیاسی ارتباط آنچنانی به فعالیت های دشمن ندارد، اظهار داشت: موضوع اقتصاد یک فعالیت بین المللی است و کشور نیاز به صادرات و واردات دارد.

 

وی با تأکید بر این که مملکت نیاز به استقلال اقتصادی دارد، افزود: وابستگی کشور در زمینه اقتصادی موجب تسلیم شدن در مسائل سیاسی و فرهنگی نیز می شود.

 

به گفته وی، رهبر معظم انقلاب سال جاری را به عنوان اقتصاد مقاومتی و تلاش برای کار و دوری از شعار صِرف قرار دادند تا بتوان تأثیر گذاشت.

 

آیت الله فاضل گلپایگانی با بیان این که شعار سال به معنای بسیج شدن است، بیان کرد: اگر شعار سال محقق نشود موجب تنگنای اقتصادی و ورود فشار به مردم می شود.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر این که حاکم کردن اصول اقتصاد مقاومتی و تکیه کردن به سرمایه های داخلی و منحصر نبودن به نفت موجب حفظ انقلاب و نظام و حفظ فرهنگ و سیاست می شود، گفت: حاکم کردن اقتصاد مقاومتی نیاز به اقدام و وارد شدن به میدان عمل دارد./1307/302/ب1

ارسال نظرات