۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۳۲۵۲۲۴
استاد حوزه علمیه:

طلاب مدافع مقام ولایت فقیه در جامعه باشند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه طلاب را سربازان امام زمان دانست و گفت: طلاب باید مدافع مقام ولایت فقیه در جامعه باشند زیرا توجه به این امر استحکام بخش روابط در جوامع اسلامی است.
درس اخلاق درس اخلاق درس اخلاق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام سید عباس میریونسی تولیت حوزه علمیه شهرستان کنگاور پیش از ظهر امروز با حضور در جمع طلاب حوزه علمیه شهرستان کنگاور به تفسیر آیات 9 تا 13 سوره مبارکه زخرف پرداخت و ابراز داشت: خداوند متعال زمین را همانند گهواره خلق کرد و با وجود چرخش زمین، به دلیل نیروی جاذبه حرکتی احساس نمی شود.


حجت الاسلام میریونسی با اشاره به عظمت خداوند متعال اظهار داشت: قدرت خدای تعالی در مخیله بشر نمی گنجد، با پیشرفت علم روز به روز ابعاد آفرینش جهان و قدرت پروردگار بیشتر نمایان می شود.


امام جمعه سابق شهرستان کنگاور تصریح کرد: با وجود دستیابی به بخشی از حقایق هستی، انسان باید آگاه باشد که حد و مرزی برای قدرت خداوند متعال قرار ندارد و تمام تلاش انسان ها برای کشف حقیقت هستی در واقع بخش بسیار کوچکی را آشکار نموده است و بخش اعظم آن در قدرت درک انسان قرار ندارد.


استاد حوزه علمیه بیان داشت: طلاب باید در دوران تحصیل خود اهتمام داشته باشند و بدانند علمای بزرگ دین نیز با بهره گیری از فرصت های طلبگی و جهد و تلاش در راه کسب معارف دینی و توسل به خداوند متعال به جایگاه عالمی دین دست یافتند.


وی یادآور شد: طلاب باید قدر فرصت تحصیلی خود را بدانند، در زمان گذشته بهره گیری از عقاید و اندیشه های علمای دین به سختی صورت می گرفت و نشر معارف دین به شدت توسط شاه و رژیم مستکبرش تحریم می شد اما اکنون اساتید و علمای بزرگ دین در حوزه های علمیه حضور یافته و طلاب را بهره مند می کنند و این از نعمات پروردگار به دانش آموزان عرصه دین است.


حجت الاسلام میریونسی خاطرنشان کرد: توسل به خداوند متعال و کسب نیت الهی و خالصانه راهگشا بوده و منزلت فرد را در نزد خداوند متعال تعالی می بخشد.


تولیت حوزه علمیه شهرستان کنگاور عنوان داشت: طلاب باید مدافع مقام ولایت در جامعه بوده و آگاه باشند که توجه به این مقام، استحکام بخش روابط در جوامع اسلامی است زیرا طلاب به عنوان سربازان امام زمان (عج) باید ترویج دهنده اندیشه های اسلام از جمله پیروی از ولایت فقیه باشند و خود به عنوان الگوی جامعه، به پیروی از ولی فقیه مقید باشند.


امام جمعه سابق شهرستان کنگاور در پایان خطاب به طلاب تأکید کرد: در راه مقدس طلبگی تمام همت خود را بکار ببندید و به عنوان مبلغ دین از هیچ تلاشی برای هدایت مردم دریغ نکنید./857/202/ب3

ارسال نظرات