۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۳۲۵۲۷۴
امام جمعه شبستر:

اعتکاف فرصت توجه به حقیقت نفس است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام محمدزاده گفت: انسان در سه روز اعتکاف فرصت می یابد که با قطع ارتباطات دنیوی و چشم پوشیدن از مادیات و لذات حلال مادی خود را به خداوند مقرب و به حقیقت خود توجه داشته باشد.
حجت الاسلام علي محمدزاده

حجت الاسلام سیفعلی محمدزاده، امام جمعه شبستر، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اظهار داشت: از نظر شرعی، عقلی و دینی واجب است که انسان تمام وجود و فکر و اندیشه اش را در مسائلی که خداوند دستور داده صرف کند.


وی با تاکید بر سبک زندگی اسلامی و ترویج آن در میان اقشار مختلف جامعه، ابراز داشت: سبک زندگی اسلامی مناسبترین شیوه برای زندگی بشری و ترسیم رفتار های فردی و اجتماعی انسان است که باید در زندگی روزه مره مورد توجه قرار گیرد.


امام جمعه شبستر با تأکید بر الگوگیری از اولیای الهی و پیامبران، خاطرنشان کرد: پیامبران خدا و اهل بیت(ع) بندگان صالح و خاص الهی هستند که با روش و سبک اسلامی زندگی می کردند، بنابراین می توان با الگو گیری از آن ها زندگی اسلامی را برای خود ترسیم کرد.


وی با بیان این‌که زندگی سالم و متناسب با فطرت انسانی را در گرو شیوه اسلامی زیستن دانست و ابراز داشت: انسان برای حیات طیبه و زندگی سالم خلق شده است و آن در گرو توجه به آموزه های دین مبین اسلام و انبیاء الهی است.


حجت الاسلام محمدزاده با اشاره به فرارسیدن ایام اعتکاف، اعتکاف را یک سبک اسلامی زیستن دانست و گفت: اعتکاف از جمله مسائلی است که مورد توصیه اکید قرار گرفته است و از سنت های ماندگار پیامبر اکرم(ص) و سیره اهل بیت(ع) می باشد.


وی با بیان این‌که اعتکاف آزمونی میان انسان و خدایش است، تصریح کرد: انسان در این سه روز فرصت می یابد که با قطع ارتباطات دنیوی و چشم پوشیدن از مادیات و لذات حلال مادی خود را به خداوند مقرب و به حقیقت خود توجه داشته باشد.


عضو شورای استانی حوزه علمیه با تبریک فرا رسیدن میلاد امام علی(ع) و امام محمدتقی(ع) محبت ب اهل بیت را محور دیگر سبک زندگی اسلامی دانست و افزود: خداوند وجود اهل بیت را به عنوان حجت برای جامعه بشری قرار داده است.


وی محبت به اهل بیت (ع) را ارزشمند دانست و گفت: باید دقت کنیم که اظهار محبت به اهل بیت (ع) عملی مطلوب است، ولی نباید تنها در شعار خلاصه شود، محبت صحیح در عمل به آموزه های آن ها خود را نشان خواهد داد./854/302/ب3

ارسال نظرات