۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۳۲۵۲۹۲

همایش «حوزه انقلابی» در بناب برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش اساتید و طلاب با موضوع «حوزه انقلابی» با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین بنابی در حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) شهرستان بناب برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمين بنابي حوزه انقلابي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بناب، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالمجید باقری بنابی، مدیر حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) شهرستان بناب امروز در همایش اساتید و طلاب این مرکز علوم اسلامی با محوریت موضوع «حوزه انقلابی» اظهار داشت: رسالت حوزه های علمیه در حفظ و تداوم انقلاب اسلامی ایران بسیار مهم و حساس است.


وی با اشاره به آیه «انما ولیکم الله و رسوله و الذین آمنوا الذین یقیمون الصلاة و یوتون الزکاة و هم راکعون» خاطرنشان کرد: اولیای جامعه اسلامی در وهله اول وجود نازنین پیامبر گرامی اسلام است و بعد از ایشان مؤمنان مورد اشاره آیه یعنی کسانی که اقامه نماز و ایتاء زکات در حالت رکوع می کنند که به اتفاق شیعه و سنی منظور امیرمؤمنان(ع) است.


حجت‌الاسلام والمسلمین باقری‌بنابی با اشاره به آیه «اطیعوا الله و اطیعوا الرسول و اولی الامر منکم» گفت: اطاعت مورد نظر این آیه شریفه، اطاعت در همه بعد و در همه جوانب است که آیه ابتدا به اطاعت از فرامین الهی امر می فرماید و در ادامه به اطاعت از رسول الله(ص) که پیام‌رسان الهی و تبین‌گر اوامر و نواهی خداوندی است، سفارش می‌کند.


مدیر حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) شهرستان بناب تصریح کرد: عطف اولی الامر به جای رسول بیانگر یکسان بودن اطاعت از اولیا با اطاعت از رسول الله(ص) است، چرا که فعل امر(اطیعوا) یکی بوده و فقط عطف اولی الامر به جای رسول است.


وی در بیان اولی الامر به مقام امیرمؤمنان(ع) اشاره کرد و یادآور شد: بعد از پیامبر امیرمؤمنان(ع) اولی الامر جامعه اسلامی و مردم بودند که بعد از ایشان فرزندش امام حسن(ع) و بعد امام حسن برادرشان امام حسین(ع) تا امام عسگری و بعد امام عسگری فرزند ایشان حضرت حجت بن الحسن(ع) اولی الامر مورد اشاره آیه است.


حجت‌الاسلام والمسلمین باقری بنابی با اشاره به اینکه در زمان غیبت صغری، نواب اربعه، از مصادیق اولی الامر مورد اشاره آیه هستند، گفت: در غیبت کبری بر اساس حدیثی، حضرت در توقیع نامه ای به آخرین نایب خاص فرمودند که از این پس دوران نواب خاص به اتمام رسیده و از این به بعد علما نایبان عام حضرت در بین مردم هستند.


مدیر حوزه علمیه بناب با اشاره به ویژگی های علمای دین در دوران غیبت کبری، گفت: در زمان غیبت کبری، علمای بزرگی چون شیخ مفید، شیخ طوسی‌، علامه حلی‌، بهبهانی، شهید اول و بروجردی نایبان عام امام زمان و اولی الامر مردم بودند.


این استاد اخلاق با اشاره به تشکیل حکومت اسلامی از سوی امام خمینی(ره)، ادامه داد: امام خمینی(ره) به یقین یکی از نایبان حضرت در زمان حاضر بود و بعد از رحلت ایشان، خلف صالحش، مقام معظم رهبری، نایب امام زمان مورد و یکی از مصادیق آیه شریفه است.


وی با اشاره به این‌که ولایت فقیه همان ولایت رسول الله است، به تشریح نظرات بزرگان در مورد شأن و منزلت مقام معظم رهبری پرداخت و تصریح کرد: انقلابی ماندن حوزه ها و طلاب یکی از مطالبات جدی رهبر معظم انقلاب اسلامی است.


مدیر حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) شهرستان بناب با تأکید بر این‌که فرمایشات رهبری فصل الخطاب بوده و راه روشنی برای تعالی حوزه های علمیه محسوب می شود، افزود: فرمایشات مقام معظم رهبری محجة البیضا بوده و راه نجات کشور است./935/202/ب2

ارسال نظرات