۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۲
کد خبر: ۳۲۵۳۱۱
با هدف معرفی الگوی سبک زندگی ایرانی اسلامی؛

جشنواره هنری شهدای دانشجو در تبریز برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ جشنواره هنری شهدای دانشجو با هدف معرفی الگوی سبک زندگی ایرانی اسلامی به همت دانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزار خواهد شد.
حجت الاسلام سيد جلال شربياني، معاون فرهنگي دانشگاه هنر اسلامي تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سیدجلال موسوی‌شربیانی، سرپرست معاونت فرهنگی دانشگاه هنر اسلامی تبریز امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان از برگزاری جشنواره هنری شهدای دانشجو با هدف معرفی الگوی سبک زندگی ایرانی اسلامی در تبریز خبر داد و اظهار داشت: مهلت ارسال آثار تا 16 اردیبهشت سال جاری است.


وی با بیان این‌که جشنواره در بخش‌هایی مثل هنرهای دیجیتال، هنرهای تجسمی، هنرهای اسلامی و در بخش‌های ویژه تئاتر و فیلم کوتاه (اعم از موبایل و حرفه‌ای) برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: این جشنواره دارای هفت محور سبک زندگی، اقتصاد مقاومتی، ارزش‌های دینی، شهدای مدافع حرم، فاجعه منا، دفاع مقدس و تاریخ انقلاب خواهد بود.


حجت الاسلام ‌شربیانی با اشاره به این‌که فراخوان جشنواره از 15 اسفند سال گذشته منتشر شده و اختتامیه دهه اول خرداد ماه همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر برگزار خواهد شد، تصریح کرد: علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره می توانند تصویری از آثار خود را تا 16 اردیبهشت ماه از طریق آدرس اینترنتی
www.shahidart.ir به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.


سرپرست معاونت فرهنگی دانشگاه هنر اسلامی تبریز با بیان این‌که ابتکار عمل جشنواره در دستان خود دانشجویان است، افزود: کار اصلی به عهده خود دانشجویان است که از کانون‌ها و انجمن‌های علمی بهره می‌برند و این یکی از اهداف ما است تا بتوانیم به برکت خون شهدا انسی میان دانشجویان و آرمان‌های شهدا برقرار کنیم.


وی همچنین معرفی الگوی مناسب سبک زندگی ایرانی اسلامی، ترویج ارزش‌های اصیل انقلاب اسلامی، جریان‌سازی ارزش‌های اسلامی در دانشگاه‌ها، تشویق صاحبان استعداد به تولید در حوزه موردنظر، اندیشه پروری و معرفت‌افزایی دانشجویان را از اهداف جشنواره اعلام کرد.


همچنین عبدالله شادی، مسؤول بسیج دانشجویی آذربایجان شرقی در سخنانی با اشاره به بخش های مختلف این جشنواره، اظهار داشت: جشنواره هنری شهدای دانشجو در دو بخش عمومی و ویژه برگزار می‌شود و هر دانشگاه در بخش عمومی برنامه‌های مختلفی را به مدت دو سال اجرا می‌کند.


وی با بیان این‌که هنوز آمار دقیقی از تعداد شهدای دانشجوی استان نداریم، گفت: شهدا به همه اقشار جامعه منتسب هستند و سرمایه بزرگ ملی و آرمانی و انقلابی ملت ایران هستند، از این رو سعی داریم در این کنگره مخاطب سازی لازم در میان قشر جوان و دانشجو داشته باشیم./935/202/ب2

ارسال نظرات