۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۴
کد خبر: ۳۲۵۳۱۶
امام جمعه شهر مهربان:

برجام موشکی، خوش خیالی غربی‌ها است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام مرسلی گفت: توسعه و تعالی فعالیت های دفاعی و نظامی ایران به ویژه در عرصه موشکی هیچ‍گاه قابل مذاکره و معامله نیست.
موشک

حجت‌الاسلام حسن مرسلی، امام جمعه شهر مهربان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز پیام‌های انتخاباتی پارلمان سوریه را در دو سطح داخلی و منطقه‌ای مورد تحلیل قرار داد و اظهار داشت: مهم‌ترین پیام برگزاری انتخابات پارلمانی سوریه در سطح داخلی آن است که آنچه که در یک کشور می‌تواند، نماد دموکراسی و مردم‌سالاری و ملاک قرار گیرد تعیین سرنوشت کشور به دست مردم و احترام به نظرات آنها است.

 


وی تبدیل شدن سوریه به یک الگو در سطح منطقه را پیام منطقه‌ای انتخابات پارلمانی سوریه عنوان کرد و افزود: در حالی که اکثر کشورهای منطقه دارای نظام پادشاهی هستند و حق انتخاب برای مردم وجود ندارد، برگزاری انتخابات پارلمانی در کشور سوریه سبب می‌شود که این کشور به یک الگویی واقعی در منطقه تبدیل شود.

 


امام جمعه شهر مهربان ادامه داد: این در حالی است که با این انتخابات در واقع تلاش نزدیک به 83 کشور در جهان برای سقوط نظام سوریه با پاسخ منفی مواجه شده و ناکام می‌شود، البته تلاش مذبوحانه این دولت های مستکبر در طول سال های گذشته برای براندازی دولت بشار اسد نیز ناکام مانده بود.

 


حجت‌الاسلام مرسلی افزود: آنچه که قابل دقت و عبرت است تلاش آمریکای جنایتکار برای غیرقانونی اعلام کردن این انتخابات بوده و جای تأسف و تأمل است که آمریکای جنایتکار تلاش دارد که انتخابات پارلمانی سوریه که آزادانه و برای انتخاب سرنوشت مردم سوریه صورت گرفته است غیرقانونی اعلام کند.

 


وی با بیان این‌که اگر اقتدار دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی ایران نیز با تهدید رو به رو شود، غرب هیچ‌گاه پایبند به توافقات گذشته نخواهد بود، تصریح کرد: برجام موشکی، خوش خیالی غربی‌ها علیه ایران است، چراکه توسعه و تعالی فعالیت های دفاعی و نظامی ایران به ویژه در عرصه موشک هیچ‍‌گاه قابل مذاکره و معامله نیست.

 


امام جمعه مهربان با بیان این‌که اقتدار، امنیت و عزت ایران اسلامی مرهون نیروهای نظامی و انتظامی است، افزود: مهم‌ترین شاخصه هویت نیروهای مسلح دارا بودن همزمان توان عملیاتی و نظامی است، ضمن آنکه انگیزه‌ها و جهت‌گیری‌های معنوی و دینی از دیگر شاخصه‌های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از دیدگاه مقام عظمای ولایت است.

 


حجت الاسلام مرسلی با بیان این‌که توان دفاعی ایران برای مقابله با هرگونه تهدید احتمالی عامل نگرانی رژیم صهیونیستی بوده است، افزود: طبق تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی حتی اگر تهدید هم نبود، باید به موجب حکم قرآن توان نظامی‌مان را افزایش دهیم./935/302/ب1

ارسال نظرات