۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۹
کد خبر: ۳۲۵۳۲۱
امام جمعه فاروج:

بخشی‌نگری دستگاه‌های اجرایی آفت تحقق اقتصاد مقاومتی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه فاروج با تأکید بر لزوم هماهنگی، همکاری و همبستگی دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مختلف در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی، گفت: بخشی‌نگری دستگاه‌های اجرایی آفت تحقق اقتصاد مقاومتی است.
حجت الاسلام قليزاده- امام جمعه فاروج

حجت‌الاسلام عباسعلی قلیزاده، امام جمعه فاروج در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان خراسان شمالی، با اشاره به شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل که از سوی رهبر معظم انقلاب برای سال 95 انتخاب شده، اظهار کرد: برای تحقق شعار سال همه مردم و مسؤولان باید وارد صحنه شده و با تکیه بر توانمندی داخلی اصول و مبانی اقتصاد مقاومتی را در کشور اجرایی کنند.

 

وی با تأکید بر اینکه در راستای اجرای این مهم نباید به هیچ عنوان به خارج از کشور چشم بدوزیم، ادامه داد: دشمنان اسلام و نظام از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون ما را تحت فشار تحریم و تهدید قرار داده‌اند و این مسائل نیز جدید نیستند به‌گونه‌ای که تمام پیشرفت و توسعه فعلی کشور در وضعیتی محقق شده که دشمنان ما را تحت فشار و تحریم قرار داده بودند.

 

حجت‌الاسلام قلیزاده با بیان اینکه بر این اساس در تحقق اقتصاد مقاومتی نیز نباید نگاه ما به شرایط تحریم یا غیرتحریمی باشد، خاطرنشان کرد: مسؤولان و مردم باید بدانند که نمی‌شود به آمریکا و دشمنان غربی نظام جمهوری اسلامی اعتماد کرد.

 

وی با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین تهدید، نوع رفتار آمریکا با ملت و کشور ایران است، تصریح کرد: ما نباید برای اجرای اقتصاد مقاومتی چشم‌انتظار اقدام غرب و بهبود روابط با آن‌ها باشیم چراکه روح اقتصاد مقاومتی تکیه بر توان داخلی و تقویت اقتصاد درون‌زا است.

 

حجت‌الاسلام قلیزاده اظهار کرد: دشمنان به دنبال این هستند که توانمندی‌های ما را زیر سؤال برده و باور «ما می‌توانیم» را از ملت ایران بگیرند چراکه در این صورت ما همچنان به آن‌ها وابسته خواهیم بود و کشور ما در برابر اقدامات و فعالیت‌های خصمانه آن‌ها آسیب‌پذیر خواهد ماند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان فاروج با تأکید بر اینکه امور کشور به ویژه اقتصاد مقاومتی بدون همکاری بخش‌های مختلف به سامان نمی‌رسد، اضافه کرد: در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی لازم است دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مختلف هماهنگی، همکاری و همبستگی کاملی با یکدیگر داشته باشند.

 

حجت‌الاسلام قلیزاده با اشاره به اینکه در زمینهٔ اجرای اقتصاد مقاومتی باید برخی از رفتارها و تصمیم‌ها تغییر کند، تصریح کرد: باید مسؤولان دولتی واردات محصولات خارجی را که تولیدات داخلی را تضعیف می‌کنند، محدود و یا قطع کنند چراکه یکی از محورهای اقتصاد مقاومتی، بیشتر شدن صادرات کالا از واردات است.

 

وی با تأکید بر اینکه مسؤولان و مجریان امور باید آگاه باشند که مشکلات اقتصادی کشور تنها با تکیه بر توان داخلی و اجرای اقتصاد مقاومتی رفع می‌شود، افزود: بعد از برجام و عهدشکنی غرب و در رأس آن آمریکا، دیگر به همه ثابت شده که ما نباید به دیگران و خارج از کشور امیدی داشته باشیم.

 

حجت‌الاسلام قلیزاده با بیان اینکه در حوزه داخلی نیز بخشی‌نگری دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مختلف آفت تحقق اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد: باید مسؤولان و متولیان دستگاه‌ها و نهادها بخشی‌نگری را کنار گذاشته و با نگاه و تحلیل جامع، هر کدام در حوزه مسؤولیتی خود برای تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش و فعالیت کنند.

 

امام جمعه فاروج با تأکید بر اینکه در این صورت، زمینه برای نقش‌آفرینی اقشار مختلف مردم در راستای تحقق شعار سال نیز فراهم می‌شود، گفت: مردم بصیر و آگاه ایران بارها ثابت کرده‌اند که همواره در صحنه دفاع از نظام و اسلام هستند و درزمینهٔ اقتصاد مقاومتی نیز اگر راه برای آن‌ها هموار شود، در آینده‌ای نه‌چندان دور اقتصاد مقاومتی و توسعه متوازن و پایدار در کشور به منصه ظهور می‌رسد./9314/302/ب2

ارسال نظرات