۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۹
کد خبر: ۳۲۵۳۳۲
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران:

روحانیت باید در قول و عمل هادی و مروج سیره ائمه اطهار باشد

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که روحانیت باید سطح آگاهی و اطلاعات خود را در جامعه افزایش دهند و مردم را از رویدادهای مهمی که در جامعه رخ می‌دهد، آگاه کنند، گفت: روحانیت باید دشمن شناس خوبی باشند و با دشمن شناسی به مقابله با دشمنان برخیزند.
معاون تبليغ حوزه علميه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امشب در نشست روحانیان مرکز استان در ساری با اشاره به این که روحانیت نقش برجسته ای در توسعه علمی و دینی داشته است، اظهار داشت: نهاد روحانیت همواره نقش بسزایی در باور پذیری مردم نسبت به مسایل دینی داشته و اکنون با عنایت به حضور پررنگ روحانیت در فعالیت های اجتماعی، این نهاد از هر زاویه ای می تواند برفرایند تعلیم و تربیت تأثیر مثبت بگذارد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به رسالت خطیر روحانیت در هدایت نسل جوان و حفظ آنان از فتنه های اعتقادی و اخلاقی افزود: امروز جهان استکبار و دشمنان ایران اسلامی سعی در گمراهی نسل جوان از راه راست و الهی دارند و با برنامه ریزی و سرمایه گذاری می کوشند تا آینده سازان ایران اسلامی را آلوده کنند.

 

حجت الاسلام صادقی با تأکید بر لزوم توجه ویژه روحانیت به تحصیل علوم، افزود: روحانیت باید تحصیل را عبادت دانسته و این نکته را از یاد نبرد که در حوزه علمیه فارق‌التحصیلی وجود ندارد، چون کسی می‌تواند معارف اسلام را بیان کند که اسلام را درست فهمیده باشد و راه درست فهمیدن اسلام خواندن درس‌ است.

 

وی با بیان این که روحانیت باید آداب اسلامی را در حوزه‌های اخلاقی و در عرصه‌های خانوادگی، اجتماعی و سیاسی بیان کند، تصریح کرد: روحانیت سفیران فرهنگی جامعه بوده و در هدایت افراد نقش مهمی بر عهده دارند.

 

معاون حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمنان از وجود روحانیت در جامعه اسلامی هراس دارند و می‌کوشند به این جایگاه که مورد اعتماد مردم است، آسیب وارد کنند، گفت: روحانیت باید با جهاد علمی در مقابل این توطئه‌ دشمنان مقاومت و ایستادگی و آنان را در انجام کارشان ناکام بگذارد.

 

حجت الاسلام صادقی با بیان این که روحانیت باید سطح آگاهی و اطلاعات خود را در جامعه افزایش دهند و مردم را از رویدادهای مهمی که در جامعه رخ می‌دهد، آگاه کنند، ادامه داد: روحانیت باید دشمن شناس خوبی باشند و با دشمن شناسی به مقابله با دشمنان برخیزند.

 

وی با بیان این که روحانیت از یک جایگاه ارشادی در جامعه برخوردار است، گفت: روحانیت امروز همان وظیفه و رسالتی را بر دوش دارد که ائمه اطهار(ع) و پیامبران الهی هزاران سال گذشته خداوند به آنها امر فرمود.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که جایگاه انبیای الهی نیز ارشادی بود، گفت: روحانیت ادامه دهندگان راه پیامبران الهی محسوب می شوند و همان کاری را که پیامبران الهی انجام می دادند امروز روحانیت در جامعه اسلامی برعهده دارد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که لباس روحانیت آرم نبوت است، ادامه داد: روحانیت باید هادی، مبلغ و مروج سیره پیامبر اسلام و ائمه اطهار(ع) هم در قول و هم در عمل باشد.

 

حجت الاسلام صادقی افزود: بستر برای تبلیغ و ارشاد آماده و مهیا است و روحانیت باید از این فرصت استفاده بهینه کند و احکام اسلام را در سه قسم عقاید، احکام و اخلاق در جامعه بیان کند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز روحانیت در کشور عزت و عظمت دارد، ادامه داد: روحانیت یک وظیفه مضاعف دارد و در حکومت اسلامی و شیعی که با مضامین روایی و احکام فقهی تشکیل شده، حراست از دستاوردهای نظام دینی وظیفه ای مهم است.

 

معاون حوزه علمیه مازندران با بیان این‌که روحانیت شیعه در طول تاریخ، پرچمدار ترویج فرهنگ اهل بیت بوده است،‌گفت: به رغم سختی ها و فشارهایی که زمامداران جاهل و جائر داشته اند، روحانیت شیعه شجاعانه و ایثارگرانه در همه عرصه ها حضور پیدا کرده است و توانسته اسلام ناب را ترویج و تبلیغ کند.

 

وی با اشاره به این‌که انقلاب اسلامی و نهضت اسلامی مولود حوزه علمیه، تصریح کرد: این انقلاب به رهبری یکی از فرزندان حوزه، یعنی امام خمینی(ره) به پیروزی رسید و انقلاب اسلامی در واقع پدیده ای بود، که سرمنشاء آن از حوزه علمیه بوده و در ادامه نیز حفاظت و حراست از انقلاب و دستاوردهای انقلاب بر دوش روحانیت است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران گفت: دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب این قشر را آماج حملات تبلیغی قرار داده اند که دلیل بر بغض و کینه دشمنان کینه توز اسلام و انقلاب نسبت به روحانیت است و روحانیت شیعه این سنگرها را پاسداری کرده و توانسته اسلامی ناب را به جهان معرفی کند.

 

حجت الاسلام صادقی با بیان این‌که روحانیت بر اساس وظیفه خطیر دینی وارد عرصه می شود، گفت: این قشر از جامعه، برای نظام  اسلامی بدون هیچ گونه واهمه ای وارد میدان می شود و در میدان فتنه ای که فتنه انگیزان برای نظام تدارک دیدند روحانیت باز در صف مقدم حضور داشت و در مقابل آن ایستاد./950/202/ب2

ارسال نظرات