۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۳۲۵۴۰۳
حجت الاسلام شکوری:

دیدگاه اسلامی زیربنای ساختار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان غربی گفت: دیدگاه اسلامی نـسـبت به دفاع و جهاد، زیربنای ساختار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است.
امام جمعه خوي

حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خوی، ضمن تبریک هفته ارتش و نیروی زمینی اظهار داشت: ایثارگری ها و رشادت های ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی در 8 سال دفاع مقدس هیچوقت فراموش نخواهد شد و در تاریخ سیاسی و نظامی جمهوری اسلامی ثبت شده است.


امام جمعه خوی تصریح کرد: هـر حـکـومـت و دولتی برای حفظ استقلال، امنیت و تمامیت ارضی خود نیاز به نیروی مسلح قـوی، مـقـتـدر و سـازمـان یـافـته دارد جمهوری اسلامی ایران نیز پس از استقرار، برای تـداوم خـود و دفـع تهدیدات داخلی و خارجی، نیروهای مسلحی را فراهم کرده است که از جمله آنها، ستاد فرماندهی کل قوا، ارتش جمهوری اسلامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح است.


حجت الاسلام شکوری بیان داشت: در نـظـام جـمـهوری اسلامی ایران ، موضوع نیروهای مسلح از نظر اعتقادی نیز مورد توجه قـرار گـرفـتـه است زیرا مبنای حکومت ایران، اعتقادات اسلامی است و یکی از تفاوت های اسـاسـی حـکـومـت اسلامی با سایر نظامهای سیاسی، امور نظامی آن است و دیدگاه اسلام نـسـبت به دفاع و جهاد، زیربنای ساختار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است.


وی با بیان اینکه بر اسـاس عقاید اسلام، امور نظامی منحصر به ارگان و یا افراد خاصی نیست، گفت: بلکه عموم مـردم وظیفه دارند برای حفظ و حراست از اسلام و مرزهای حکومت اسلامی بکوشند در حالی کـه در غـالب کـشـورهـا ایـن امر به عنوان شغل برای گروهی از مردم یا با دیدی آرمانی تـر، بـه عـنـوان یـک امـر مـلی و با انگیزه میهن پرستی و وطن دوستی تلقی می شود، در اسلام از منظری بالاتر و والاتر به عنوان یک وظیفه الهی محسوب می شود.


امام جمعه خوی افزود: سرباز جایگاه ویژه ای در جامعه و اذهان عموم دارد و در دین مبین اسلام نیز سرباز و سربازی از جایگاه بالایی برخوردار است و در همین راستا نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیز نگاه ویژه تری به سربازان دارد، به گونه ای یکی از دغدعه های فرماندهی معظم کل قوا(مدظله العالی)، سربازان عزیز و بهره برداری صحیح از این پتانسیل بسیار بزرگ است.


حجت الاسلام شکوری ادامه داد: حفظ تمامیت ارضی ایران اسلامی و مقابله با هر گونه تهدید داخلی و خارجی از جمله وظایف و رسالت های ارتش جمهوری اسلامی می باشد که از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون در تمامی صحنه ها به نحو احسن انجام وظیفه کرده است.


امام جمعه خوی بر ارتباط بیشتر فرماندهان نظامی و انتظامی با مردم تأکید کرد و اظهار داشت: فرماندهان تیپ ها ارتباط خود را در مناسبت های دینی و ملی و سایر مناسبت های انقلاب اسلامی با برگزاری مراسم با مردم حفظ کنند.


حجت الاسلام شکوری در ادامه بر گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس تأکید کرد و گفت: ما اسوه ها و الگوهایی ماندگاری از رزمندگان برای زندگی خود داریم که باید برای زندگی بهتر آن ها را الگو قرار دهیم.


رییس حوزه های علمیه خوی برگزاری یادواره های شهدا را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: این برنامه و همایش ها موجب می شود ما و مردم آگاه و ولایت مدار، سربازان دفاع مقدس را فراموش نکنیم و به نسل جدید و فرزندان این مرز و بوم بگوییم در هیچ جای دنیا اینگونه سربازان را نخواهیم یافت و این درس بزرگی است که همه ما باید آن را بیاموزیم.


وی بازگویی خاطرات جبهه و جنگ را از دیگر راهکارهای تبیین رشادت های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس ذکر کرد و افزود: آنها که در جبهه­ها بودند باید نسبت به بیان خاطرات نگفته خود اقدام و این تاریخ را برای نسل جوان بازگو کنند و در مقابل انتظار می رود نسل جوان هم با یک تحلیل نو با این رخداد برخورد کنند و بدانند هویت تاریخی این نسل وابسته به این حوادث است که به این شکل رقم خورد و قدر این دوران را بیشتر بدانند./936/302/ب1

ارسال نظرات