۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۳۲۵۴۶۰
کارشناس سیاسی:

قطع پخش شبکه المنار خوش خدمتی به رژیم صهیونیستی است/ جنگ یمن تلاش برای منحرف کردن نگاه ها از نزاع های آل سعود است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس سیاسی با اشاره به این که قطع پخش برنامه های شبکه المنار و پخش برنامه های شبکه های افراطی فتنه انگیز نوعی تناقض گویی و خوش خدمتی به رژیم اشغالگر قدس است، اظهارداشت: جنگ علیه ملت یمن برای منحرف کردن نگاه ها از نزاع های آل سعود برای تصاحب قدرت است.
عربستان سعودي المنار شبكه لبناني المنار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، مجیدنواصر، کارشناس سیاسی و استاد دانشگاه، با حضور در برنامه « قضایا و آراء » که از شبکه جهانی الاهواز پخش شد، با اشاره به سفر پادشاه عربستان سعودی به مصر گفت: اگر هدف از این سفر تقویت فعالیت های اقتصادی باشد افزون بر تأثیر مثبت بر اقتصاد 2 کشور برای منطقه خاورمیانه نیز سودمند خواهد بود.

 

کارشناس سیاسی گفت: قطع پخش برنامه های شبکه ماهواره ای المنار از نایل ست پیش از ورود پادشاه عربستان سعودی گویای آن است که این سفر هیچگونه وجهه اقتصادی ندارد و بیشتردربرگیرنده مسائل سیاسی است و گذر زمان اهداف و سیاست های دیگر این سفر را نمایان خواهد کرد.

 

استاد دانشگاه با اشاره به ناتوانی عربستان سعودی در همراه ساختن ارتش مصردر جنگ علیه ملت یمن و نیز سیاست های مسؤولان مصری درباره بحران سوریه خاطرنشان کرد: کمک های مالی سرسام آور آل سعود به دولت مصر برای آن است که مصر را همسو با سیاست های خود کند.

 

نواصر در ادامه سخنان خود واگذاری جزایر استراتژیک تیران و صنافیر به عربستان سعودی را از جمله دستاوردهای سفر پادشاه این کشور به مصر برشمرد و اظهارداشت: عربستان سعودی در سال های اخیر با کاهش بهای نفت دچار بحران اقتصادی شدیدی شد و سال گذشته برای تأمین بودجه از صندوق ذخیره ارزی برداشت کرد.

 

وی وجود بحران های اقتصادی در همه کشورها را امری طبیعی خواند و گفت: جنگ علیه یمن، حمایت از تروریسم در سوریه، تطمیع برخی کشورها برای همراهی در جنگ یمن با توجه به صرف هزینه های هنگفت در این باره و نیز  اقتصاد متکی به نفت، بحران های اقتصادی فراوان و شدیدی را برای عربستان سعودی ایجاد کرده است.

 

کارشناس سیاسی با اشاره به این که جنگ علیه یمن برای رویگردان ساختن مردم از نزاع های درون آل سعود برای تصاحب قدرت است، تصریح کرد: پادشاه عربستان سعودی با راه انداختن جنگ علیه ملت یمن تلاش دارد تا فررند خود را به عنوان شخصیتی مقتدر و توانا به جانشینی خود معرفی کند.

 

استاد دانشگاه افزود: عربستان سعودی در جنگ علیه ملت یمن به آنچه می خواهد، نخواهد رسید و در نهایت آتش بس را خواهد پذیرفت و کمک های مالی به مصر چه بسا برای جلب موافقت و حمایت ارتش و مسؤولان مصری از سوی پادشاه عربستان سعودی برای تعیین فرزندش به جانشینی خود است.

 

نواصر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قطع پخش برنامه های شبکه ماهواره ای المنار از روی ماهواره نایل ست به بهانه های واهی و بی اساس همچون دامن زدن به اختلافات فرقه ای و مذهبی ابرازداشت: پخش برنامه های برخی شبکه های ماهواره ای افراطی از شیعیان و اهل تسنن برای تفرقه افکنی در میان مسلمانان و قطع پخش برنامه های شبکه المنار تناقض گویی و خوش خدمتی به رژیم اشغالگر قدس است./9456/پ202/ج

ارسال نظرات