۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۲
کد خبر: ۳۲۵۴۹۲
استاد حوزه علمیه:

قرآن و عترت ملازم هم و جدایی ناپذیر از یکدیگر است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه گفت: طبق حدیث ثقلین قرآن و عترت ملازم هم و جدایی ناپذیر از یکدیگر است ضرورت وجود امام حی و حاضر یک اعتقاد مستحکم و خدشه ناپذیر بوده و اعتقاد شیعه به امامت منصب الهی و از اصول دین است.
مهدويت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، فاطمه اسبقی استاد حوزه علمیه، امروز در همایش و سلسله مباحث مهدویت که در مدرسه علمیه حضرت نجمه خاتون(س) برگزار شد، گفت: طبق حدیث ثقلین قرآن و عترت ملازم هم و جدایی ناپذیر از یکدیگر است.

 

وی افزود: ضرورت وجود امام حی و حاضر یک اعتقاد مستحکم و خدشه ناپذیر بوده و اعتقاد شیعه به امامت منصب الهی و از اصول دین است.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به وظایف امامان معصوم، گفت: امامان مفسران قرآن کریم، بیانگر احکام، حافظان دین و الگوی مردم در زندگی و مدیر جامعه اسلامی بوده زیرا آنان آراسته به کمالاتی مانند علم، عصمت، مدیریت و دیگر ارزش‌‌های الهی و صفات عالی انسانی هستند.

 

اسبقی بیان داشت: امام زمان(عج) فرزند امام حسن عسگری(ع) و از مادری پاک دامن به نام نرجس خاتون در سپیده دم جمعه، پانزدهم شعبان سال 255 هجری در سامرا چشم به جهان گشود.

 

وی افزود: نام و کنیه حضرت همانند رسول خدا و لقب معروف ایشان مهدی(عج) است و بنا به حکمت الهی ایشان دارای ولادتی پنهانی و عمری طولانی و غیبت است که حضرات معصوم(ع) به آمدن او بشارت داده و ویژگی‌های آن حضرت را در روایات متعدد ذکر کرده‌اند.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به سه دوره پر فراز و نشیب زندگی گهربار امام زمان(عج)، گفت: دوره اختفاء؛ شامل زندگانی پنهانی آن حضرت از آغاز ولادت تا زمان شهادت امام حسن عسگری(ع) است و دوران غیبت امام که شامل دوغیبت صغری و غیبت کبری است که از هنگام شهادت پدر بزرگوار آن حضرت آغاز و تا به امروز ادامه دارد.

 

اسبقی در پایان با اشاره به عصر ظهور که دوران سوم زندگی امام زمان(عج) است، خاطر نشان کرد: پس از طی شدن دوران غیبت به خواست خداوند امام زمان(عج) ظهور خواهد کرد و دنیا را از زیبایی‌‌ها سرشار خواهد نمود، هیچ فردی زمان ظهور آن موعود را نمیداند و اگر کسی برای آمدن آن منجی وقت تعیین کند دروغگو است./813/302/ب3

ارسال نظرات