۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۸
کد خبر: ۳۲۵۵۰۷
آیت الله نمازی خبر داد؛

فرمایشات رهبر انقلاب در دستور کار جامعه مدرسین قرار گرفته است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به این که منظور رهبر معظم انقلاب از انقلابی باقی ماندن حوزه التزام عملی به ارزش های الهی است گفت: فرمایشات حضرت آقا امروز محور کار حوزه علمیه و جامعه مدرسین قرارگرفته است.
آيت الله عبدالنبي نمازي در جلسه ستاد احياي امر به معروف كاشان آيت الله عبدالنبي نمازي در جلسه ستاد احياي امر به معروف كاشان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان، یکشنبه شب در اولین جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان کاشان در سال جاری با اشاره به این جمله مهم استراتژیک رهبر معظم انقلاب در دیدار با مجمع نمایندگان طلاب و فضلای قم که «حوزه علمیه قم باید انقلابی بماند» گفت: این جمله مهم و استراتژیک معظم له امروز به عنوان محور کار حوزه علمیه قرار گرفته است و جامعه مدرسین حوزه علمیه بحث روی این موضع را از دو هفته قبل آغاز کرده است و ادامه دارد.

 

وی با بیان این که این جمله رهبر معظم انقلاب بحث های کارشناسی زیادی را به خود اختصاص داده است تا منظور معظم له  را استخراج کنند گفت: در جلسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که از دو هفته قبل آغاز شده است و هنوز ادامه دارد توضیح دادم که منظور معظم له از انقلابی ماندن حوزه، التزام عملی به ارزش های الهی است.

 

آیت الله نمازی با اشاره به آیه شریفه الَّذینَ إِن مَکَّنّاهُم فِی الأَرضِ أَقامُوا الصَّلاةَ وَآتَوُا الزَّکاةَ وَأَمَروا بِالمَعروفِ وَنَهَوا عَنِ المُنکَرِ  گفت: امیرمومنان تعبیری را در نهج البلاغه دارند که می فرماید، در باره هر چیزی که در رابطه با ذات اقدس ربوبی است اثباتا و نفیا حساسیت نشان دهید و با قاطعیت با آن برخورد کنید.

 

وی افزود: اگر در جایی واجب الهی ترک می شود با قاطعیت برخورد کنید و اگر در جایی حرام الهی را مرتکب می شوند با قاطعیت برخورد کنید و در یک روایت دیگر است که خداوند غیرتمند و غیور است و به خاطر غیرتمندی خدا، فحشا و منکرات آشکار و پنهان را حرام کرده است.

 

به گفته وی، منظور رهبر معظم انقلاب این است که اگر می خواهیم انقلاب به همان تفسیر و معنایی که حضرت امام داشت باقی بماند یک راه بیشتر نداریم و آن این است که نهادهای انقلاب اسلامی فرهنگی باشند، انقلابی باقی بماند، انقلابی فکر کند و انقلابی عمل کند.

 

مدیریت در شهرستان نباید سست و ضعیف باشد

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: باعث تأسف است بعد از گذشت 37 سال از انقلاب اسلامی در محدوده شهرستان کاشان تعدادی مسؤولان شهرستان با چالش کوچکی به نام جشنواره های گل و گلاب روبرو بوده و توان برگزاری جشنواره ای که در آن منکری انجام نشود را ندارند.

 

وی با تأکید براین که مدیریت در شهرستان نباید سست و ضعیف باشد یاد آورشد: در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان برای جشنواره های گل وگلاب در بخش های شهرستان، مسؤولیت ها مشخص و تعیین محتوا می شود اما هنگام اجرا برگزاری جشنواره به گونه ای دیگر برگزار می شود.

 

آیت الله نمازی با اشاره به این که عده ای خارج از مجموعه هنگام برگزاری جشنواره تریبون را در اختیار گرفته و جشنواره به گونه ای رقم می زنند که توسط مسؤولان شهرستان برنامه ریزی نشده است.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان برانتخاب مسؤول اداره و برگزاری جشنواره گل و گلاب در بخش های شهرستان کاشان تأکید کرد و یاد آورشد: با تعیین مسؤول برگزاری جشنواره در صورت بروز هر گونه مشکلی پاسخگو خواهد بود.

 

وی افزود: در صورتی که جشنواره های گل و گلاب در بخش های شهرستان کاشان بر خلاف مصوبات ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان برگزار شود فرمانداری شهرستان باید با قاطعیت بامسؤول برگزاری جشنواره برخورد کند.

 

قاطعیت در مدیریت توحیدی باید وجود داشته باشد

به گفته وی، قاطعیت در مدیریت توحیدی باید وجود داشته باشد تا در صورتی که جشنواره گل گلاب بر خلاف مصوبات برگزار شد برخورد شود.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: محتوای برنامه های جشنواره گل و گلاب باید در چار چوب شرع باشد و مجری برنامه از نیروهای توانمند بومی شهرستان انتخاب شود و از مجریان غیر بومی برای اجرای برنامه جشنواره گلاب و گلاب خود داری شود.

 

آیت الله نمازی یاد آورشد: شهرستان کاشان دارای نیروی توانمند درهمه زمینه ها است که نمونه بارز را می توان همه هفته در مصلی بقیه الله الاعظم کاشان و از تریبون نماز جمعه کاشان مشاهده کرد، از این رو، می توان از میان این همه افراد جوان تحصیلکرده با کفایت بومی شهرستان برای جشنواره های گل و گلاب در سه شهر قمصر و بزرک و نیاسر استفاده کرد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری بر تعیین چارچوب و حدود شرعی برنامه های جشنواره گل و گلاب تأکید کرد و گفت: در جشنواره های گل و گلاب باید از هر گونه لهو لعب پرهیز شود و حجاب اسلامی رعایت شود و در صورت مشاهده هر گونه منکری با اخلاق اسلامی و سعه صدر تذکر داد.

 

هیچ گونه مخالفتی با برگزاری جشنواره گل و گلاب وجود ندارد

آیت الله نمازی همچنین با تأکید بر این که  اگر حدود شرعی رعایت شود هیچگونه مخالفتی با برگزاری جشنواره گل و گلاب وجود ندارد، یاد آورشد: هدف از برگزاری جشنواره های گل و گلاب از ابتدا در راستای توسعه اقتصاد صنعت گل و گلاب و ایجاد تحول در تولید و صادرات  بوده است و افرادی که برای این جشنواره ها دعوت می شوند باید در تولید گل و گلاب و توسعه بازار این محصول نقش داشته باشند.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان یاد آورشد: به دلیل عدم برگزاری صحیح برنامه های گل و گلاب در کاشان، شهرهای رقیب که سابقه ای در این صنعت نداشتند امروز در توسعه صنعت گل و گلاب از شهرستان کاشان سبقت گرفته اند، بنابراین مسؤولیت ها را باید جدی بگیرند چرا که انقلاب اسلامی بر پایه خون شهدا و ارزش های اسلامی تأسیس شده است و نباید اجازه داد برنامه هایی برگزار شود که در شأن شهرستان نیست، ضمن این که ابتکار عمل در این برنامه ها نباید به دست افراد بی مسؤولیت باشد./1307/پ202/ج

ارسال نظرات