۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۳۲۵۵۵۵
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی خبر داد؛

ثبت نام 8 هزار نفر برای شرکت در مراسم اعتکاف/ پیش‌بینی حضور 11 هزار معتکف

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه تاکنون بیش از هشت هزار نفر برای شرکت در مراسم اعتکاف در این استان از طریق سامانه اینترنتی ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: پیش‌بینی می‌شود در مجموع بیش از 11 هزار نفر در آیین اعتکاف امسال در استان شرکت کنند.
حجت الاسلام خادمي

حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به اینکه ثبت‌نام متقاضیان شرکت در آیین معنوی اعتکاف در استان از بیست و یکم فروردین‌ آغاز شده و تا پایان این ماه ادامه خواهد داشت، افزود: نام‌نویسی متقاضیان شرکت در این مراسم معنوی در شهرهای خراسان شمالی به صورت اینترنتی بوده و افراد علاقه‌مند می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت تبیان خراسان شمالی به آدرس http://www.tebyan-boj.ir/ نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

 

وی با بیان اینکه نام‌نویسی برای شرکت در آیین اعتکاف در مساجد روستایی نیز به صورت حضوری انجام می‌شود، اظهار کرد: امسال مراسم معنوی اعتکاف هم‌زمان با ایام البیض، سیزدهم تا پانزدهم رجب، مصادف با دوم تا چهارم اردیبهشت‌ماه در بیش از 140 مسجد شهری و روستایی خراسان شمالی برگزار می‌شود.

 

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه هزینه شرکت در آیین اعتکاف امسال در استان برای هر نفر 30 هزار تومان است، اظهار کرد: این هزینه به همراه کمک‌های خیران و اعتبارات در نظر گرفته‌شده از سوی نهاد تبلیغات اسلامی، برای ارائه خدمات تغذیه‌ای به معتکفان در سه شبانه‌روز ایام البیض مصرف می‌شود هرچند که در برخی از شهرستان‌ها این مبلغ دریافتی به 22 هزار تومان نیز برای هر نفر کاهش یافته است.

 

حجت‌الاسلام خادمی با بیان اینکه تاکنون بیش از هشت هزار نفر برای شرکت در آیین اعتکاف در مساجد استان نام‌نویسی کرده‌اند، خاطرنشان کرد: این آمار تنها مربوط به افرادی است که در سامانه اینترنتی اعتکاف ثبت‌نام کرده‌اند در حالی که شماری از افراد نیز به صورت دستی در مساجد میزبان، اقدام به نام‌نویسی کرده‌اند و باید اسامی آن‌ها هم وارد سامانه شود.

 

وی ادامه داد: نام‌نویسی برای شرکت در آیین اعتکاف در مساجد دارای ظرفیت خالی در شهرستان‌های هشت‌گانه خراسان شمالی تا چهارشنبه، یکم اردیبهشت‌ماه امسال ادامه خواهد داشت.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی ادامه داد: بر این اساس پیش‌بینی می‌شود امسال افزون بر 11 هزار نفر در مراسم اعتکاف در استان شرکت کنند که غالب آن‌ها جوانان و بانوان خواهند بود.

 

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به آمادگی نهاد تبلیغات اسلامی برای افزایش مساجد میزبان معتکفان، تصریح کرد: اگر میزان متقاضیان شرکت در آیین اعتکاف بیش از این تعداد باشد، مساجد بیشتری برای برگزاری این مراسم در نظر گرفته می‌شود.

 

وی با بیان اینکه امسال 220 روحانی مبلغ و مبلغه به مساجد میزبان اعتکاف برادران و خواهران اعزام می‌شوند، خاطرنشان کرد: اجرای برنامه‌های قرآنی، برگزاری گفتمان‌های دینی، برپایی حلقه‌های صالحان و مسابقات فرهنگی، تلاوت روزانه سوره یس بعد از نماز صبح و بین نماز ظهر و عصر، اصلاح قرائت نماز، هماهنگی با قاریان و مرتلین حاضر در مراسم به‌ منظور تلاوت سوره‌ها و آیات قرآن کریم مربوط به اعمال ام داوود، اجرای زنده اذان در مساجد و غیره برخی از برنامه‌های فرهنگی پیش‌بینی شده برای ایام اعتکاف است.

 

گفتنی است، طبق سنت هرساله مراسم اعتکاف رجبیه در روزهای ایام البیض؛ سیزدهم تا پانزدهم رجب، با حضور معتکفانی از اقشار مختلف مردم در مساجد شهری و روستایی سراسر کشور برگزار می‌شود.

 

بر اساس اعلام اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در موعد اعتکاف پارسال بیش از 10 هزار نفر از مردم این استان در 119 مسجد شهری و روستایی معتکف شدند./9314/302/ب1

ارسال نظرات