۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳
کد خبر: ۳۲۵۵۶۲
امام جمعه محمودآباد:

عمل به کلام الهی سبب خروج قرآن از مهجوریت می شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه محمود آباد با اشاره به این که طلاب در کنار علم آموزی باید توجه ویژه ای به قرائت و حفظ قرآن داشته باشند، گفت: انس طلاب با کلام الهی زمینه تقویت معنویت در آن‌ها را فراهم می کند.
امام جمعه محمودآباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمودآباد، حجت الاسلام سید داوود موسوی، امام جمعه محمود آباد امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه امام صادق(ع) این شهرستان، گفت: قرآن امروز در جامعه ما مهجور است و مهجوریت همان عمل نکردن به کلام الهی است که باید برای اصلاح جامعه تلاش صورت گیرد.

 

وی با اشاره به حدیثی از امیرمؤمنان علی(ع) درباره کلام الهی که قرآن درمان کننده همه دردها است و ضلال و سختی و بدبختی حامعه ما را درمان می‌کند، افزود: علیرغم این که امروز حافظان و قاریان بسیاری در جامعه داریم اما  زندگی ما با قرآن عجین نشده است و این مسأله تنها ناشی از عمل نکردن به قرآن است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران بر ضرورت تقویت فعالیت های قرآنی در جامعه تأکید کرد و گفت: باید از همه ظرفیت های موجود در گسترش فرهنگ قرآنی در همه بخش های جامعه بهره گیریم.

 

امام جمعه محمود آباد بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت های موجود در جامعه جهت رشد و گسترش فرهنگ قرآنی تأکید کرد و گفت: در این عرصه طلاب حوزه های علمیه رسالت سنگینی بر عهده دارند.

 

حجت الاسلام موسوی با تأکید بر این که جامعه ملکوتی و آسمانی به یقین با قرآن پیوند خورده است، افزود: باید تلاش شود تا قرآن به عنوان عالی ترین منبع علمی در زندگی روزمره بشر به کار گرفته شود.

 

امام جمعه محمود آباد، انس با کلام الهی را عامل تقویت معنویت در طلاب دانست و خاطرنشان کرد: مأنوس شدن با قرآن زمینه تقویت بنیه علمی طلاب را نیز فراهم می کند.

 

وی با اشاره به این که طلاب در کنار علم آموزی باید توجه ویژه ای به قرائت و حفظ قرآن داشته باشند، ادامه داد: انس طلاب با کلام الهی زمینه ساز تقویت معنویت در آنها را فراهم می کند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که انس با مفاهیم تعالی بخش قرآنی ظرفیت علمی و معنویت طلاب را بسیار افزایش خواهد داد، خاطرنشان کرد: اگر توجه به قرآن در حوزه های علمیه تقویت شود به حتم شاهد تقویت بعد معنوی و تهذیبی در طلاب خواهیم بود.

 

حجت الاسلام موسوی با بیان این که مأنوس شدن با کلام الهی از بسیاری از آسیب های اجتماعی می کاهد، افزود: همه تلاش ما تقویت انس طلاب با مفاهیم تعالی بخش الهی است.

 

وی یکی از مهم ترین عوامل بروز آسیب های فرهنگی و اجتماعی در جامعه را فاصله گرفتن از کلام الهی دانست و خاطرنشان کرد: اگر مفاهیم قرآنی در همه ابعاد فردی و اجتماعی زندگی فراد جامعه نهادینه شود به حتم شاهد کاهش بسیاری از مشکلات خواهیم بود.

 

امام جمعه محمود آباد در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت های علمی مدارس علمیه برادران و خواهران این شهرستان اشاره کرد و گفت: باید تلاش کنیم تا طلابی مستعد و توانمند و در تراز انقلاب اسلامی پرورش دهیم تا بتوانند اسلام ناب را در جامعه نهادینه کنند./950/202/ب1

ارسال نظرات