۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۳۲۵۵۶۴
استاد حوزه علمیه:

تفکر و پژوهش لازمه پیشرفت جامعه است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه طلاب باید به دنبال تحقق جامعه ای آرمانی و مبتنی بر اسلام باشند گفت: تفکر و پژوهش لازمه پیشرفت جامعه است.
جلسه اخلاق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام سید مجتبی معصومی لاری استاد حوزه علمیه و پژوهشگر حوزوی پیش از ظهر امروز در جمع طلاب حوزه علمیه شهرستان گیلانغرب، ابراز داشت: قلب سلیم و دین سالم با رعایت تقوا و عمل صالح صورت می پذیرد.


استاد حوزه علمیه با اشاره به آیاتی از قرآن کریم بیان داشت: هر بنده ای که تقوای الهی پیشه کند خداوند متعال راه خلاصی در مسیرش قرار داده و هیچ گاه گرفتار مصائب نمی شود.


حجت الاسلام معصومی لاری گفت: طلاب با حفظ تقوا جامعه را به سوی معبود هدایت می کنند و خود نیز از دعاها و عنایات امام زمان (عج) بهره مند می شوند.


وی در ادامه افزود: طلاب از مباشرت با منافقان و دشمنان ولایت برحذر باشند چرا که دشمنان پیامبر و اسلام در فکر خود، ریشه کن شدن اسلام را می پرورانند.


استاد حوزه علمیه تأکید کرد: طلاب در جهت مستحکم ساختن اعتقادات مردم، ایجاد همدلی و انسجام میان مسلمانان و ترویج قرآن و مبانی آن در جامعه تلاش کنند.


حجت الاسلام معصومی لاری مطرح کرد: تضعیف ایمان و اتحاد میان مسلمانان شرایط تحقق نقشه های دشمنان را فراهم می کند از این رو بزرگ ترین سلاح در برابر دشمنان تجهیز خود به سلاح ایمان است.


وی اظهار داشت: طلاب صبر و استقامت و تقوای الهی را پیشه کنند و با آراسته ساختن خود به صفات الهی و تبیین احکام دین از تضعیف باورهای اسلامی در جوامع جلوگیری کنند.


پژوهشگر حوزوی عنوان داشت: توجه به کسب معارف دینی نیز در تحقق پیشبرد اهداف انقلاب و اسلام بسیار اثر گذار و مورد توجه است، پژوهش و تفکر و کسب علم لازمه پیشرفت فرد و جامعه است.


حجت الاسلام معصومی لاری در پایان تأکید کرد: مسلمانان باید با ترویج سبک زندگی اسلامی به دنبال ساخت جامعه ای آرمانی و به دور از کینه ورزی و جنگ افروزی باشند./857/203/ب1

ارسال نظرات