۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۳۲۵۵۷۱
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی:

عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی یک اصل و ضرورت است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: در جهان اسلام تحقق و عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی یک اصل و ضرورت است.
اقتصاد مقاومتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام مجید نجفی، مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی امروز در جلسه شورای مدیران سازمان اظهار داشت: اقتصاد از نظر آموزه‌های قرآنی قوام جامعه است؛ جامعه بشری با اقتصاد، برپا می‌ایستد.

 

وی خاطرنشان کرد: خداوند در آیه 5 سوره نساء درباره نقش اقتصاد در جامعه بشری می‌فرماید: اموال خود را – که خداوند آنرا وسیله قوام زندگی شما قرارداده – به سفیهان و بی‌خردان مدهید. در این آیه خداوند اموال یعنی امر اقتصادی را به عنوان عامل قیام جامعه معرفی می کند اگر اقتصاد جامعه از میان برود یا سست و ضعیف شود به همان میزان جامعه آسیب می‌بیند.


حجت الاسلام نجفی با تبیین اقتصاد از منظر قرآن ادامه داد: براساس آموزه‌های قرآنی، اقتصاد جامعه باید بر عنصر اقتصاد مقاومتی شکل گیرد تا هم از نظر درونی قوام‌بخش باشد و هم از نظر بیرونی بتواند در برابر فشارهای گوناگونی چون خشکسالی، زلزله، جنگ و تحریم مقاومت داشته باشد.


وی گفت: آیات قرآن از انسان‌ها می‌خواهد تا مسؤولیت خویش را به عنوان خلیفه الهی در زمین با آبادانی زمین که همان فعالیت‌های اقتصادی است به درستی انجام دهند؛ زیرا با این روش است که انسان می‌تواند به کمال خویش دست یابد و به عنوان انسان کامل به بهشت برین درآید و همان‌طوری که ایمان به عنوان عمل صالح در آموزه‌های قرآنی عامل ورود به بهشت معرفی شده، اعمال اقتصادی چون انفاق، احسان مالی، اکرام مالی، اطعام، صدقه، قرض‌الحسنه و مانند آنها به عنوان عمل صالح عامل اصلی ورود به بهشت دانسته شده است؛ در حقیقت دو بال پرواز بشر، عمل صالح ایمانی و عمل صالح در قالب عبادی و اقتصادی است که انسان را به سعادت ابدی می‌رساند.


مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان ضمن اشاره به ضرورت های اقتصاد مقاومتی گفت: بر اساس آیات قرآنی داشتن اقتصاد مقاومتی همانند اقتصاد قوام ‌بخش، ضروری و لازمه جامعه اسلامی است.

 

حجت الاسلام نجفی بیان کرد: جامعه اسلامی نه تنها باید دارای اقتصادی سالم و شکوفا و قوام‌بخش باشد، بلکه باید دارای اقتصاد مقاومتی باشد که آن را از دشمنان حفظ کرده و اجازه ندهد تا جامعه در برابر دشمنان از نظر اقتصادی ضعیف شود.


وی با بیان اینکه قرآن بر ضرورت اقتصاد مقاومتی به اشکال گوناگون تاکید کرده است، ادامه داد: از جمله مهم‌ترین آیاتی که می‌تواند وجوب و ضرورت اقتصاد مقاومتی را بیان کند، آیه 28 سوره توبه است.

 

حجت الاسلام نجفی افزود: خداوند در این آیه نه تنها نیازمندی اقتصادی جامعه اسلامی را عامل وابستگی جامعه و ذلت و خواری آن می‌داند بلکه قطع وابستگی اقتصادی به بیگانگان را مورد تشویق قرار داده و نسبت به کسانی که نگران اختلال نظام اقتصادی خود پس از قطع رابطه با مشرکان و دشمنان هستند، یادآور می‌شود که چنین امری نه‌تنها اختلالی به وجود نمی‌آورد، بلکه باعث رونق اقتصادی و شکوفایی آن شده و رشد و پیشرفت اقتصاد ملی را سبب خواهد شد./935/202/ب1

ارسال نظرات