۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۳۲۵۵۸۷
مدیر مؤسسه میراث شیعه:

میراث شیعه با محوریت آموزش و پژوهش تأسیس شده است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام قربانی با اشاره به برنامه‌های مؤسسه میراث شیعه، گفت: از جمله اهداف تشکیل این مؤسسه آموزش، پژوهش، تحقیقات، تألیف، تدوین و نگارش کتب علمی در زمینه ابعاد کاربردی علوم و معارف اسلامی است.
ميراث شيعه

حجت الاسلام رحیم قربانی مدیر مؤسسه میراث شیعه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اظهار داشت: مؤسسه میراث شیعه 15 بهمن سال 1387 با محوریت آموزش، تحقیق و پژوهش در زمینه معارف و فقه اسلامی که شامل قرآن و تفسیر، حدیث و معارف اهل بیت، فقه، تمدن و تاریخ اسلام می شود، تأسیس شد.


وی ادامه داد: از جمله اهداف تشکیل مؤسسه، آموزش، پژوهش، تحقیقات، تألیف، تدوین و نگارش کتب علمی در زمینه ابعاد کاربردی علوم و معارف اسلامی و اجرای پروژه‌های تحقیقاتی در زمینه معماری و شهرسازی اسلامی مبتنی بر متون دینی و نگارش و تنظیم کتب کاربردی در رابطه با عملکردهای عملیاتی بلد طیّب اسلامی است.


حجت الاسلام قربانی افزود: تلاش پویا و مؤثّر در زمینه احیای ابعاد مختلف مکتب تشیع در آذربایجان با شناسایی، گردآوری، نگهداری و حفظ، تصحیح و احیای اسناد و نسخ خطی و برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی، جلسات و نشست‌های علمی در علوم کاربردی، چاپ و انتشار کتب علمی و ترجمه منابع علمی شیعه به زبان‌های زنده دنیا از دیگر اهداف مؤسسه است.


وی در ادامه به فعالیت‌های انجام شده از سوی مؤسسه اشاره کرد و بیان داشت: تألیف و انتشار کتبی مانند نگرش تاریخی به حیات امام زمان(ع)، شاخص‌های معماری و شهرسازی اسلامی، فضائل امیرمؤمنان(ع)، معماری و شهرسازی مطلوب اسلامی(مسکن مطلوب) بوده است.


مدیر مؤسسه میراث شیعه افزود: دوره‌های آموزشی ویژه طلاب حوزه های علمیه استان نیز با موضوعات امامت در قرآن، کار با نرم افزارهای تفسیر و علوم قرآن، منبع شناسی تخصصی علوم اسلامی، روش‌های تحقیق و پایان نامه نویسی برگزار شده است.


وی خاطرنشان کرد: کلاس‌های آموزشی ویژه محققان مؤسسه با رویکرد آشنایی با نسخه‌شناسی، فهرست نویسی و تصحیح نسخه خطی، آموزش مینیاتور و خط نقاشی، آشنایی با فقه تمدنی و کاربردی، آشنایی با نجوم اسلامی بوده است.


این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به فعالیت های این مؤسسه در خصوص آموزش و پژوهش در تابستان گذشته، ابراز داشت: در این دوره، نحو، صرف و طب اسلامی و دیگر مسائل از علوم اسلامی مورد بحث و تحقیق قرار گرفت./854/302/ب3

ارسال نظرات