۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۳۲۵۵۸۸
تولیت حوزه علمیه امام القائم:

حلم و بردباری لباس عالم است

خبرگزاری رسا ـ تولیت حوزه علمیه امام القائم (عج) گفت: حلم و بردباری لباس عالم است و هرگز نباید آن را از تن خود بیرون کند، عالم بدون حلم فایده‌ای ندارد و مردم از او دوری می‌جویند.
ايت الله علم الهدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید جواد علم الهدی تولیت و استاد عالی حوزه علمیه امام القائم (عج) پیش از ظهر امروز در ادامه جلسات اخلاق خود که در بیت ایشان برگزار شد با اشاره به میلاد امام جواد(ع) اظهار داشت: امام جواد(ع) مطالب دقیق و حساسی در وجودشان نهفته است و این نشات گرفته از پدر عالم و مادر طیبه است.

 

وی ادامه داد: مادر امام جواد(ع) سبیکه نام داشت که امام رضا(ع) او را خیزران نامیدند، سبیکه برده‌ای بود از قبایل مصر که از روستای مریسه به مدینه آمده بود و امام کاظم(ع) او را خریده و به امام جواد(ع) بخشیدند، اما آنچه مهم است پاکدامنی ایشان است نه اصل و نصب که از آن آمده‌اند.

 

استاد عالی حوزه علمیه امام القائم (عج) با بیان اینکه مادر امام زین العابدین(ع) نیز دختر پادشاه بود گفت: اسم ایشان شاه زنان است و پدر او یزدگرد سوم ، آخرین پادشاه ساسانی، شیرویه پسر پرویز بود اما امام علی(ع) نیز ایشان را در مقام یک زن پاکدامن می‌دانست و او را به ازدواج امام حسین(ع) در آورد.

 

آیت الله علم الهدی با اشاره به اینکه در میان امامان هم زنان پادشاه و هم برده وجود دارد خاطرنشان کرد: انچه در اصل موضوع مهم است پادشاه یا برده بودن زنان نیست و چیزی که بیش از پیش ارزشمند است پاکدامنی زنان است که در میان زنان امامان شاهد این تبلور در تمام اقشار آنان هستیم.

 

تولیت حوزه علمیه امام القائم(عج) در ادامه افزود: بسیار توصیه شده است در زمان گرفتاری‌های مادی به امام جواد(ع) متوسل شوید زیرا خیلی راه‌گشاست و موانع زود از سر راه شما برداشته می‌شود.

 

وی در پایان گفت: حلم و بردباری لباس عالم است و هرگز آن را از تن خود بیرون نکنید، عالم بدون حلم فایده‌ای ندارد و مردم از او دوری می‌جویند./9591/302/ب3

ارسال نظرات