۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۳۲۵۵۹۰
آیت ­الله نوری ­همدانی:

ولایت فقیه قلب تپنده نظام جمهوری اسلامی است/ امنیت ایران در دنیا بی نظیر است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی امنیت حاکم بر ایران را در دنیا بی نظیر توصیف و از ولایت فقیه به عنوان قلب تپنده نظام جمهوری اسلامی یاد و تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب در طول دوران زعامت خود به بهترین شکل ممکن انقلاب اسلامی را رهبری کرده اند.
آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت­الله حسین نوری ­همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار فرماندهان نیروی انتظامی و مرزبانی سراسر کشور با تبریک ولادت امام جواد(ع) خاطرنشان کرد: در روایات فراوانی از اهل بیت(ع) آمده است که انسان خردمند کسی است که شناخت کاملی درباره زمان خود داشته باشد و در راستای آن شناخت گام بردارد.

 

این مرجع تقلید درباره اهمیت شناخت زمان اظهار داشت: انسان بایستی نسبت به حوادث، رخدادها و نقشه های زمان آگاهی داشته باشد و آنها را ارزیابی و ریشه­یابی کند و همچنین اهل زمان را بشناسد.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به انقلاب اسلامی و تاثیر فوق العاده آن در بیداری ملت های آزاده جهان، تصریح کرد: در زمان ما انقلابی به وقوع پیوست که بر ما لازم است تا با آن آشنا باشیم و باید نسبت به ارکان، ثمرات، برکات و آسیب­هایی که متوجه آن است، شناخت کاملی داشته باشیم.

 

وی با بیان این که انقلاب اسلامی انقلابی مکتبی، دینی و مذهبی است، گفت: در دنیا انقلاب­های فراوانی بوده است که قابل مقایسه با انقلاب اسلامی ایران نیست؛ به این معنا که بعد از پیامبر(ص) انحرافی به وجود آمد و حکومت به دست بنی امیه، بنی عباس و دیگر حکومت­ها افتاد که اینها انحراف از مسیر اسلام بود.

 

حضرت آیت­الله نوری­ همدانی با اشاره به این که انقلاب اسلامی در برابر حکومت­های طاغوتی به وجود آمد، یادآور شد: اسلام اجازه نمی­دهد عده­ای کاخ نشین و تجمل­گراها بر مردم حکومت کنند و مردم دچار فقر شوند؛ این در صورتی بود که مردم آن زمان دچار فقرهای مختلف فرهنگی، مالی و غیره بودند؛ این مسأله سبب شد تا انقلاب به وجود بیاید.

 

این مرجع تقلید به نقش ولایت فقیه در نظام اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: ولایت فقیه یک رکن بسیار مهم و قلب تپنده نظام جمهوری اسلامی و اولین شاخصه انقلاب است؛ فقیه بودن، تقوا، عدالت، مدیر و مدبر بودن و شجاع بودن از جمله ویژگی­های ولی فقیه است که در رهبر معظم انقلاب جمع است.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم درباره رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: بعد از امام راحل، حضرت آیت­الله خامنه­ای توانسته این کشتی را در این دریای پر تلاطم راهبری و هدایت کند؛ ایشان جانشین امام زمان(عج) است؛ باید نسبت به اهل بیت(ع) اطاعت و محبت داشته باشمی و شرط قبولی عبادات، ولایت اهل بیت(ع) است.

 

حضرت آیت­الله نوری ­همدانی ضمن بیان توصیه­ای مبنی بر خواندن کتاب­های صحیفه نور، دفتر تبیان و وصیتنامه امام راحل به حاضران در این دیدار، گفت: استکبارستیزی از دیگر شاخصه­های انقلاب است که کشورهای مختلف بر کشورهای اسلامی حاکم بودند و در چنین شرایطی، فقیه فرزانه و فریادگر، امام خمینی(ره) قیام کرد؛ کار امام راحل، کار ساده­ای نبود که در کل جهان تحول به وجود آورد.

 

این مرجع تقلید اسلام را از دیگر شاخصه­های انقلاب برشمرد و یادآور شد: امام راحل اسلام ناب محمدی را در برابر اسلام آمریکایی مطرح کرد؛ داشتن روحیه جهادی از دیگر شاخص­های انقلاب است که تمامی قوای نظامی و انتظامی دارای این روحیه هستند و با انجام رزمایش قدرت خود را به دشمنان نشان می­دهند.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به امنیت کشورمان خاطرنشان کرد: امنیتی که قوای نظامی و انتظامی در ایران ایجاد کردند، در هیچ جای دنیا حاکم نیست و این در نتیجه فعالیت­ها و فداکاری­های شما است؛ نظام اسلامی و اعضای آن انقلابی هستند؛ خدمت شما بسیار با اهمیت است و امنیت بستر تمام تکامل­ها و ترقی­ها است و خدمت خود را عبادت بدانید./822/پ202/ج

ارسال نظرات