۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۳۲۵۶۱۰
با محوریت عفاف و حجاب؛

همایش ملی قرآنی سفینه النجاه در تبریز برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ ششمین همایش ملی قرآنی سفینه النجاه، با محوریت موضوع «عفاف و حجاب» به میزبانی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان برگزار می‌شود.
عفاف و حجاب

رقیه صادقی نیری، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، از برگزاری ششمین همایش ملی قرآن کریم سفینه النجاه خبر داد و اظهار داشت: این همایش ملی برای ششمین سال متوالی با محوریت موضوع «عفاف و حجاب» به میزبانی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان برگزار خواهد شد.

 


وی خاطرنشان کرد: این همایش قرآنی، 19 اردیبهشت ماه سال جاری از ساعت 9 صبح الی 17 عصر در تالار شهریار دانشکده ادبیات دانشگاه شهید مدنی آذربایجان برگزار می شود، خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این همایش، ترویج آموزه های قرآنی، کاربردی کردن معارف قرآنی در جامعه، تبیین اهمیت عفاف و حجاب به عنوان یک بحث کاربردی قرآنی و ... است.

 


صادقی ادامه داد: عفاف و حجاب در قرآن و حدیث، سیمای عفاف و حجاب در ادیان، سیمای عفاف و حجاب در تاریخ فرهنگ و تمدن ملل اسلامی، حجاب و عفاف از منظر فقه و حقوق اسلامی، فلسفه و حکمت عفاف و حجاب، چگونگی فرهنگ سازی و کاربردی کردن عفاف و حجاب از دیگر محورهای همایش است.

 


وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که ترویج معارف اسلامی و قرآنی ضامن سعادت جامعه است، گفت: حاکمیت اسلام، استقلال و عزت کنونی جمهوری اسلامی تنها در سایه عمل به چند آیه از قرآن کریم به دست آمده است و اگر به تمامی آن عمل شود، عدالت فردی و اجتماعی مورد نظر قرآن در جامعه محقق می شود.

 


معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان با اشاره به این‌که ایران اسلامی در سایه عمل به دستورات قرآن به عزت و اقتدار حقیقی دست یافته است، افزود: هنوز جوامع اسلامی از ارزش والای این کتاب الهی غافلند، اگر چه پس از پیروزی انقلاب، اقداماتی قابل تامل صورت گرفته اما آن طور که باید به مسائل قرآنی و معارف اسلامی توجه نشده است.

 


صادقی با تاکید بر ضرورت توسعه معارف قرآنی در فضاهای آموزشی به ویژه دانشگاه‌ها تصریح کرد: بهترین و کامل ترین برنامه آسمانی برای سعادت بشر همین قرآن است و باید در کنار آموزش علوم طبیعی و علوم متداول روز، چراغ هدایت و سفینه نجات جامعه دانشگاهی نیز باشد.

 


به گفته وی عموم علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به دبیرخانه همایش واقع در تبریز کیلومتر 35 جاده تبریز، آذرشهر، دانشگاه شهید مدنی آذربایجان اداره کل امور فرهنگی مراجعه و یا با شماره تلفکس 34327590-041 و 34327568-041 و همچنین پست الکترونیکی
sahineh@azaruniv.edu و faydei@yahoo.com ارتباط داشته باشند./935/302/ب1

ارسال نظرات