۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۳۲۵۶۴۲
تولیت مدرسه علمیه امام حسین:

کلام علمای ربانی تحول معنوی در وجود انسان ایجاد می‌کند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه گفت: طلبه در راستای کسب علوم دینی با تحمل سختی‌ها و مشکلات احتمالی، خود را برای امر خطیر تبلیغ آماده می‌سازد بهره‌مندی و استفاده از درس و سخنان علمای ربانی و مراجع تقلید، سبب تحول معنوی در وجود انسان می‌شود.
کلام علمای ربانی تحول معنوی در وجود انسان ایجاد می‌کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، درس اخلاق آیت الله سید رضا حسینی مازندرانی تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) و آیت‌الله غیاث الدین طه محمدی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان با حضور فضلا و طلاب در مدرسه علمیه امام حسین(ع) شهرری برگزار شد.

 

در ابتدای این مجلس معنوی، آیت الله حسینی مازندرانی، طلبگی را مهم‌ترین و دشوارترین فعالیت اجتماعی دانست و گفت: طلبه در راستای کسب علوم دینی با تحمل سختی‌ها و مشکلات احتمالی، خود را برای امر خطیر تبلیغ آماده می‌سازد.

 

وی افزود: بهره‌مندی و استفاده از درس و سخنان علمای ربانی و مراجع تقلید، سبب تحول معنوی در وجود انسان می‌شود.

 

در ادامه، آیت الله طه محمدی با اشاره به اینکه در آخر الزمان طلبگی، سخت‌ترین شغل است، گفت: امر طلبگی در ادوار مختلف متفاوت بوده اما در عصر کنونی عملی بسیار سخت است زیرا، فواید مادی آن بسیار کم اما تهمت‌ها و انتقادت فراوان است.

 

نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان با اشاره به اینکه اگر انسان از معنویت و توحید غفلت کند گرفتار عذابی سخت می‌شود، اظهار داشت: زنجیری که در روز قیامت بر گردن ستمکاران می اندازند آتشین و بسیار پر حرارت است به صورتی که یک رشته از آن تمام جهان حاضر را آتش می‌زند.


وی با اشاره به اینکه روز قیامت یوم الحسرت است، عنوان کرد: انسان در روز قیامت، حسرت فرصت‌های از دست داده این عالم را می‌خورد و با حسرت می‌گوید ای کاش با فلان دوست یا فلان فرد، هم سخن نمی‌شدم اما این حسرت ثمری برای انسان نخواهد داشت.

 

آیت الله طه محمدی ادامه داد: رهایی انسان از سختی روز قیامت با ثروت و منصب دنیایی مثل حقوق 200 میلیونی و مقام ریاست جمهوری محقق نمی‌شود بلکه این اعمال حسن است که انسان را در آن روز سخت نجات می‌دهد.

 

وی خاطر نشان کرد: من هرگز روضه‌خوانی ائمه معصومین(ع) را با سمت ریاست جمهوری تعویض نمی‌کنم چرا که حضور در مکتب پر فیض اهل بیت(ع) سبب نجات انسان در قیامت است.

 

در پایان این جلسه اخلاق، آیت الله حسینی مازندرانی و آیت الله طه محمدی پاسخگوی سوالات اعتقادی و اخلاقی طلاب حوزه علمیه امام حسین(ع) شهرری، بودند./813/202/ب1

ارسال نظرات