۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۳۲۵۶۴۸
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی قزوین خبر داد؛

برگزاری جشن ولایت در 390 مسجد قزوین

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی قزوین گفت: مراسم جشن ولادت امام علی(ع) در 390 مسجد استان قزوین برگزار می‌شود.
حجت الاسلام عباس نظري .png

حجت الاسلام عباس نظری معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، به سیره و منش حضرت علی(ع) اشاره کرد و گفت:  در ماه رجب ماه نیایش و بندگی خدا قرار داریم که چندین مناسبت مذهبی و دینی در این ماه پر فضیلت قرار دارد.

 

وی ادامه افزود: یکی از این مناسبت ها ولادت امام علی(ع) در روز 13 ماه رجب است که از همین رو مراسم جشن در نقاط مختلف استان برگزار می‌شود که در 390 مسجد استان قزوین که دارای امام جماعت و روحانی هستند جشن ولادت امام علی(ع) در شب و روز میلاد امام علی(ع) برگزار می شود.

 

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین با بیان این‌که مراسم گسترده‌ای در روز ولادت در استان خواهیم داشت ابراز کرد: همچنین تعدادی از هیئت‌های مذهبی که نزدیک 350 هیئت محوری و فعال هستند این جشن را در ایام ولادت امام علی(ع) برگزار خواهند کرد.

 

حجت الاسلام نظری با تاکید بر این‌که این مراسم سبب شناخت مردم از امام علی(ع) می‌شود اظهار کرد: امیدواریم با برگزاری این‌گونه مراسم‌ها بیش از پیش سیره و روش زندگی امامان و ائمه اطهار را در جامعه اسلامی ترویج داده و شاهد تقویت سبک زندگی اسلامی به ویژه در زندگی‌های امروزی باشیم.

 

وی خاطرنشان کرد: همچنین 15 ماه رجب نیز مصادف با سالروز وفات حضرت زینب(س) این بانوی صبور اسلام است که از همین رو مراسم وفات حضرت زینب(س) در مساجد و همچنین هیئت‌های مذهبی برگزار می شود.

 

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین در پایان گفت: 390 مسجد و 350 هیئت مذهبی استان در شب و روز وفات حضرت زینب(س) مراسم عزاداری و سوگواری برگزار خواهند کرد  و مردم مذهبی و متدین در این عزاداری شرکت خواهند کرد./838/302/ب3

ارسال نظرات