۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۸
کد خبر: ۳۲۵۶۴۹
استاد حوزه علمیه مطرح کرد؛

توصیه آیت‌الله حائری یزدی به طلاب درباره روضه حضرت علی اصغر

خبرگزاری رسا ـ استاد مدرسه علمیه کوثریه گفت: حاج شیخ عبدالکریم حائری بنیانگذار حوزه علمیه قم، هر روز صبح به طلبه‌ها می‌گفت روضه حضرت علی اصغر(ع) بخوانند و اعتقاد داشت که مشکلات بسیاری به واسطه دست‌های با کرامت ایشان باز می‌شود.
ميلاد حضرت علي اصغر (ع)

فاطمه سادات شکریان، استاد مدرسه علمیه کوثریه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن تبریک به مناسبت میلاد حضرت علی اصغر(ع)، گفت: حضرت عبدالله بن حسین(ع) معروف به حضرت علی اصغر(ع) کوچک‌ترین فرزند امام حسین(ع) و رباب همسر وفادار و گران‌قدر ایشان است.


وی افزود: حضرت علی اصغر(ع) در روز دهم ماه رجب سال 60 هجری قمری در شهر مدینه به دنیا آمدند و در روز دهم ماه محرم سال 61 هجری قمری در شش ماهگی به شهادت رسیدند.


شکریان ابراز داشت: حضرت علی اصغر(ع) از جمله بزرگوارانی هستند که به باب الحوائج معروف بوده و بسیاری از بزرگان و علمای دین ما برای برآورده شدن حاجات و نیازهای خود به ایشان توسل پیدا می‌کردند.


وی اظهار داشت: حاج شیخ عبدالکریم حائری بنیانگذار حوزه علمیه قم، هر روز صبح به طلبه‌ها می‌گفت روضه حضرت علی اصغر(ع) بخوانند و اعتقاد داشت که مشکلات بسیاری به واسطه دست‌های با کرامت ایشان باز می‌شود.


استاد مدرسه علمیه کوثریه تاکید کرد: دلیل اینکه ایشان را باب الحوائج می‌نامند، به گفته علمای ما این است که حضرت علی اصغر(ع) در واقعه کربلا آمادگی رزم و قدرت دفاعی از خودشان نداشتند.


شکریان تصریح کرد: همچنین وجود نازنین امام حسین(ع) به قصد اینکه ایشان را با دشمن رو در رو کنند، به میدان نیاورده بودند و در هنگام وداع با اهل حرم وقتی می‌خواستند برای آخرین بار با ایشان ملاقات کنند، از حرمله بن کاهل اسدی، تیر سه شعبه در گلوی مبارک ایشان نشانده می‌شود.


وی در ادامه افزود: در زیارت ناحیه مقدسه داریم که آقا امام زمان(ع) به وجود مبارک حضرت علی اصغر(ع) سلام عرض می‌کنند و می‌فرمایند: «أَلسَّلامُ عَلَی الرَّضیـعِ الصَّغیر؛ سلام بر آن شیرخوار کوچک».


استاد مدرسه علمیه کوثریه بیان داشت: با توجه به روایات ایشان تنها کسی بودند که وقتی به شهادت رسیدند، وجود مبارک امام حسین(ع) بلند گریه کردند و سپاه دشمن را مورد لعن و نفرین خودشان قرار دادند و شنیدند منادی ندا می‌داد: «دَعْهُ یا حُسَین فَإِنَّ لَهُ مُرْضِعاً فِی الْجَنَّةِ؛ او را به خدا بسپار زیرا در بهشت شیردهنده ای برای اوست».


وی در پایان خاطرنشان کرد: حضرت علی اصغر(ع) تنها کسی بودند که امام حسین(ع) با دستان مبارک خودشان ایشان را دفن کردند
./966/302/ب1

ارسال نظرات