۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۶
کد خبر: ۳۲۵۶۵۴
امام جمعه بندرعباس:

حفظ و تداوم اسلام در سایه زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در هرمزگان با بیان اینکه زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا نشان دهنده راه شهدا است، گفت: حفظ و تداوم اسلام در سایه زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا تحقق یافته است.
 آيت الله نعيم آبادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی امروز در مراسم تجلیل از خادم الشهدای هرمزگان که در حسینیه عاشقان ثارالله سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان برگزار شد، با اشاره به اهمیت زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا، گفت: ترس و واهمه استکبار از حضور مردم در زیارت قبور ائمه و شهدا بر هیچ کس پوشیده نیست و به همین دلیل آل سعود اقدام به نابودی تمامی آثار اسلام کرده است.

 

وی در ادامه با اشاره به فرموده رهبری مبنی بر اینکه یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، ابراز کرد: حضور بر سر قبور شهدا به نوعی زنده نگه داشتن یاد شهداست.

 

امام جمعه بندرعباس گفت: شهیدان به ما نیاز ندارند آنها کار و وظیفه خود را به انجام رساندند این ما هستیم که باید بیندیشیم که چگونه زندگی کنیم تا پایانش لبان خندان باشد.

 

وی در ادامه تصریح کرد: شهدا برای اسلام واهل بیت قدم در این راه گذاشتند و احادیث یادگاران اهل بیت هستند، حدیث ها می بایست شش تنفسی ما باشد ما با تکیه برانجام این منشأهای برکت به راه شهیدان خواهیم رسید.



امام جمعه بندر عباس با یادآوری این مطلب که همه ملت ایران مدیون خون پاک شهدا بوده و باید به گونه ای عمل کنند که ادامه دهنده خوبی های آن ها باشند، خاطرنشان کرد: شهادت آرزویی بود که رزمندگان انقلاب و دفاع مقدس در جنگ حق علیه باطل به آن دست پیدا کردند.

 

آیت الله نعیم آبادی ابراز داشت: شهدای والامقام با تقدیم جان خود به دنبال این بودند که عفت، غیرت و حیا در جامعه برقرار شود و وظیفه ما به ویژه نسل جوان این است که همواره پاسدار خون پاک و مطهر شهدا باشیم و لحظه ای از آرمان های انقلابی و رفیع شهدا کوتاه نیاییم.

 

امام جمعه بندرعباس، با اشاره به اینکه زیارت امام حسین(ع) زیارت خداست تصریح کرد: این بدان معناست که ثواب زیارت قبر سید و سالار شهدا از حج عمره نیز بالاتر است، زیرا احیای نام شهدا هم تجلیل از شهداست و هم مسیر و راه شان ا برای مردم مشخص می‌کند.

 

 وی در ادامه ابراز داشت: در روایات از زیارت قبور شهدا و حضور در کنار مراقد این بزرگواران به ویژه سالار شهیدان امام حسین(ع)  و اصحاب وی تعاریف بسیاری شده است.

 

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در بخش پایانی سخنان خود تصریح کرد: مستکبران و معاندان دین همیشه به جنگ با زیارت مرقد شهدا می رفتند زیرا می دانستند که زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا، دین را حفظ و احیا می کند./851/202/ب1

ارسال نظرات