۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۱
کد خبر: ۳۲۵۶۷۰
مسؤول نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی:

22 درصد از طلاب خراسان شمالی حائز رتبه ممتازی شدند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: 184 نفر معادل 22.5 درصد از طلاب مدارس علمیه ‌این استان حائز رتبه ممتاز شده‌اند که این میزان ممتازی طلاب، بالاتر از استان‌های خراسان رضوی و جنوبی است.
حجت الاسلام سالاري مکي- همايش تجليل از طلاب ممتاز حوزه علميه خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مسؤول نمایندگی حوزه علمیه استان خراسان شمالی، امروز در همایش تجلیل از ممتازان حوزه علمیه استان که در محل حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر (ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا (ع) برگزار شد، با اشاره به اینکه یکی از رویکردهای اصلی حوزه علمیه خراسان شمالی اجرای برنامه‌های تهذیبی و اخلاقی در بین طلاب است، افزود: در این راستا سال گذشته بیش از 180 نشست تهذیبی و اخلاقی در 15 مدرسه علمیه خواهران و برادران استان برگزار شد.

 

وی با اشاره به برگزاری همایش‌های خانواده آسمانی و مطلع عشق و نشست‌های بصیرتی ویژه طلاب و اساتید حوزه‌های علمیه خراسان شمالی، اظهار کرد: در مدارس علمیه استان به موضوعات آموزشی، فرهنگی، پژوهشی و تهذیبی در کنار یکدیگر پرداخته شده و طلاب ممتاز نیز بر اساس کارنامه خود در این بخش‌ها به عنوان ممتاز شناخته شده‌اند.

 

حجت‌الاسلام سالاری با یادآوری اینکه پارسال 149 نفر از طلاب معادل 22 درصد از مجموع طلاب ما ممتاز علمی شده بودند، ادامه داد: به دلیل افزایش شمار طلاب ممتاز خراسان شمالی، از سوی مدیریت حوزه علمیه خراسان اردوی تشویقی برای طلاب ممتاز استان در نظر گرفته شد و 270 نفر از طلاب ممتاز خواهر و برادر به اردوی راهیان نور اعزام شدند.

 

دبیر شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: امسال نیز با توجه به افزایش 140 طلبه به مدارس علمیه استان، 184 نفر از طلاب حائز رتبه ممتاز شده‌اند که 22.5 درصد کل طلاب هستند.

 

وی با اشاره به تلاش‌ها برای پویایی، حرکت روبه‌جلو و بالندگی بیش از پیش حوزه علمیه خراسان شمالی، ادامه داد: در پی این تلاش‌ها، درصد طلاب ممتاز مدارس علمیه استان ما بالاتر از مدارس علمیه استان‌های خراسان رضوی و جنوبی شده است.

 

حجت‌الاسلام سالاری مکی با یادآوری رشد پلکانی معدل طلاب حوزه‌های علمیه در سال‌های اخیر، اظهار کرد: در این بخش نیز معدل متوسط طلاب مدارس علمیه استان از 16.03 پارسال، امسال به 16.11 ارتقا یافته است.

 

وی گفت: در بخش پژوهشی هم عملکرد طلاب در حد واحدهای درسی بوده اما از طلاب ممتاز حوزه‌های علمیه استان انتظار می‌رود فعالیت بیشتری در زمینه نگارش مقاله و انتشار آن داشته باشند.

 

حجت‌الاسلام سالاری مکی با بیان اینکه می‌بایست طلاب بیش از پیش دست به قلم شده و فعالیت‌های پژوهشی بیشتری انجام دهند، اظهار کرد: طلاب باید با پژوهش انس بیشتری گرفته و نیازهای موجود در این بخش را مرتفع کنند.

 

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب در سفر به خراسان شمالی در مهرماه سال 91 در جمع طلاب و روحانیان، گفت: رهبری در این دیدار فرمودند که خراسان شمالی می‌تواند مدرسه علمیه‌ای با سطوح بالا و کیفیتی عالی داشته باشد که این فرمایش رهبری نشان‌دهنده استعدادها و توانمندی‌های ویژه این استان برای بالندگی در زمینه حوزه‌های علمیه است.

 

مسؤول نمایندگی حوزه علمیه استان خراسان شمالی تصریح کرد: برای تحقق این فرموده رهبری باید از جنبه‌های مختلف علمی و آموزشی، پژوهشی و فرهنگی و تهذیبی تلاش کرده و مأموریت خود را به درستی انجام دهیم./9314/202/ب1

ارسال نظرات