۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۶
کد خبر: ۳۲۵۶۸۸
مدیر مدرسه علمیه نجمه خاتون:

زیارت ناحیه مقدسه در شأن حضرت علی اصغر وارد شده است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه نجمه خاتون(س) با بیان این‌که زیارت ناحیه مقدسه در شأن حضرت علی‌اصغر(ع) وارد شده است، گفت: در فرازی از این زیارت می‌خوانیم: «سلام بر عبد الله پسر حسین، کودک شیر خوار تیر خورده‌، به زمین افتاده‌، به خون غلتیده، که خونش به آسمان بالا رفت و در آغوش پدرش به وسیله‌ تیر ذبح شد».
حضرت علي اصغر (ع)

نرگس یاوران، مدیر مدرسه علمیه نجمه خاتون(س) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به مناسبت سالروز ولادت با سعادت حضرت علی اصغر(ع)، گفت: حضرت باب الحوائج علی اصغر(ع) در دهم ماه رجب در مدینه دیده به جهان گشود.

 

وی افزود: نام ایشان عبدالله مشهور به علی اصغر و لقب شریفش باب الحوائج و رضیع است و فرزند سیدالشهداء امام حسین(ع) و نام مادر والامقام ایشان رباب دختر امرالقیس کلبی است.

 

مدیر مدرسه علمیه نجمه خاتون(س) اظهار داشت: حضرت علی اصغر(ع) از جمله کسانی بود که در قافله کربلا حضور داشت و سن ایشان در حماسه کربلا بیش از شش ماه نبود.

 

یاوران با اشاره به نحوه شهادت شیرخوار کربلا، ابراز کرد: حضرت علی اصغر(ع) در روز عاشورا از فرط تشنگی بسیار بی تاب بود به صورتی که امام حسین(ع) خطاب به دشمن قسی القلب فرمود: «ان لم ترحمونى فارحموا هذا الطفل» اگر به من رحم نمی‌کنید  به این طفل رحم کنید؛ اما در همان حین دشمن با تیری سه شعبه گلوی مبارک آن حضرت را درید و امام حسین(ع) خون گلوی او را به سوی آسمان پاشید و امام محمد باقر(ع) فرمودند قطره‌ای از خون این طفل پایین نیامد؛ شهادت آن حضرت بیانگر اوج مظلومیت واقع کربلا است.

 

وی با بیان اینکه زیارت ناحیه مقدسه درباره این کودک شهید آمده است، عنوان کرد: زیارت ناحیه مقدسه درباره این کودک شهید آمده است «السلام على عبد الله بن الحسین،الطفل الرضیع،المرمى الصریع،المتشحط دما،المصعد دمه فى السماء،المذبوح بالسهم فى حجر ابیه،لعن الله رامیه حرملة بن کاهل الأسدى وذویه» سلام بر عبد الله پسر حسین، کودک شیر خوار تیر خورده‌، به زمین افتاده‌، به خون غلتیده، که خونش به آسمان بالا رفت و در آغوش پدرش به وسیله‌ تیر ذبح شد.

 

مدیر مدرسه علمیه نجمه خاتون(س) در پایان خاطر نشان کرد: حضرت علی اصغر(ع) باب الحوائج و گره گشای مشکلات است و بسیاری از مردم و علما و مراجع در طول تاریخ به آن حضرت توسل کرده و مشکلات خود را به وسیله ایشان از خداوند درخواست کرده‌اند/813/302/ب2

ارسال نظرات