۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۳۲۵۷۵۵
رییس تبلیغات اسلامی خوی:

پیام حضور جوانان در اعتکاف زنده بودن معنویت در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ رییس تبلیغات اسلامی خوی گفت: حضور پرشور دانشجویان در مراسم اعتکاف، زنده بودن معنویت در جامعه و نفی برخی سیاه نمایی ها درباره دین گریزی جوانان است.
اعتکاف جمعي از جوانان

غلامرضا معصومی نیا، رییس تبلیغات اسلامی خوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خوی، اظهار داشت: امسال 20 مسجد شهری و روستایی در خوی آماده برگزاری مراسم اعتکاف است که هفت مسجد برای برادران و 13 مسجد برای خواهران تدارک دیده شده است.


رییس تبلیغات اسلامی با بیان اینکه ایام‌البیض و اعتکاف از 13 رجب شروع می‌شود، افزود: در آیات و روایات سفارشات بسیاری درباره اعتکاف شده است، اینکه انسان بتواند حداقل 3 روز از خانه و کاشانه‌اش دور شده و در خانه خدا خلوت کند بسیار زیبا است.


وی با اشاره به تاریخچه اعتکاف در بین ادیان توحیدی، بیان داشت: از آیات و روایات این گونه برداشت می شود که اعتکاف قبل از اسلام نیز وجود داشته که بعد از اسلام به عنوان یک سنت از سوی پیامبراکرم(ص) ادامه یافته است به گونه ای که نبی مکرم اسلام دهه سوم ماه مبارک رمضان را در مسجد معتکف می شدند.

 

حجت الاسلام معصومی نیا اظهار داشت: در شهرستان خوی برگزاری مراسم اعتکاف از سال 1372 با شرکت 24 نفر آغاز شد و از سال 1379 این مراسم معنوی با نظارت سازمان تبلیغات اسلامی برگزار می شود.


رییس تبلیغات اسلامی خوی تصریح کرد: سال گذشته حدود یک هزار و 800 نفر در مراسم اعتکاف شرکت کردند که پیش‌بینی می‌کنیم امسال تعداد معتکفان 30 در صد افزایش یابد.


وی با بیان اینکه دانشگاه ها مهد و مرکز جوانان است، تصریح کرد: این جوانان به اقتضای فطرت پاک و آرمانگرای خود به دنبال معنویت هستند، برهمین اساس سالانه حدود 80 درصد معتکفان را جوانان تشکیل می دهند.


حجت الاسلام معصومی نیا با اشاره به حضور جوانان گفت: پیام حضور پرشور دانشجویان در مراسم اعتکاف، زنده بودن معنویت در جامعه است و پیام این است که برخی سیاه نمایی ها اصالت ندارد و نگاه رهبری اصالت دارد که می گوید ما به آینده امیدوار هستیم و علی رغم برخی ریزش ها، رویش های زیادی داریم.


رییس تبلیغات اسلامی خوی اذعان کرد: پیام اعتکاف این است که انقلاب اسلامی تاثیر عمیقی در جوانان داشته است.


وی با بیان اینکه ارزشمندی خلوت اعتکاف ارتباط با محبوب است، گفت: این خلوت با گوشه گیری و خلوتی که برخی در لاک گوشی های موبایل شان است فرق می کند و این وسایل ارتباطی خلوت و آرامش انسان را مختل می کند.


حجت الاسلام معصومی‌نیا ابراز کرد: با همکاری شهرداری 500 برگ از دلنوشته‌ها و خاطرات معتکفان سال‌های گذشته انتخاب شده که در قالب یک کتاب چاپ و بین معتکفان پخش می‌شود./936/302/ب1

ارسال نظرات