۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۳۲۵۷۵۸
مدیرکل حوزه های علمیه خواهران آذربایجان غربی:

دغدغه حوزه و روحانیت هدایت مردم و جامعه است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام راحلی با اشاره به دغدغه حوزه و روحانیت برای هدایت مردم و جامعه، گفت: حوزه ها با عمل کردن به وظایف خود می توانند راه گشای مردم بوده و از انحراف انقلاب از مسیر اصلی خود جلوگیری کنند.
حجت الاسلام راحلي، مدير حوزه هاي علميه هاي خواهران آذربايجان غربي

حجت الاسلام حمید راحلی، مدیر کل حوزه های علمیه خواهران آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، ضمن اشاره به خطر جریان های سکولار در فضای حوزه، گفت: جریان های سکولار هم از داخل و هم از خارج خط دهی می شوند و با وجود ایادی خود در داخل کشور، اهداف خود را دنبال می کنند.


وی خطر جریان های سکولار در قشر خواص را بیشتر از قشر عامه مردم دانست و افزود: بهترین راه مقابله با این جریانات، گوش سپردن به فرمایشات مقام معظم رهبری است.


حجت‌الاسلام راحلی با اشاره به بینش عمیق مقام معظم رهبری، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب خطر را در بزنگاه تشخیص داده و هشدارهای لازم را می دهند و وظیفه ما تبعیت از فرامین رهبری است.


مدیر کل مرکز خدمات حوزه های علمیه آذربایجان غربی، متولی حوزه را حضرت بقیة الله دانست و گفت: خدا و ائمه اطهار(ع) نگهبانان اصلی مکتب شیعی و انقلاب اسلامی ما هستند.


حجت الاسلام راحلی با بیان اینکه حوزه ها فرهنگ ساز جامعه هستند، اظهار داشت: انقلاب زاییده حوزه است و روحانیت هم به همین واسطه مسؤولیت سنگینی را بر دوش داشته و دارند و با عمل به وظیفه خود می تواند راه گشای مردم باشد.


وی با اشاره به مسیر شهید و شهادت، گفت: ما هرچه داریم به برکت خون شهداست و تا زمانیکه فرهنگ شهادت در جامعه زنده است، خطر نفوذ دشمن کمتر احساس می شود.


مدیر کل حوزه های علمیه خواهران آذربایجان غربی در رابطه با طرح مباحثی همچون حکومت آخوندی از سوی دشمنان، اظهار داشت: ائمه اطهار(ع) پیش از آنکه منصب ولایت بر مردم داشته باشند حاکمان مردم بودند.


حجت الاسلام راحلی با اشاره به اینکه دغدغه روحانیت و حوزه های علمیه هدایت مردم است، گفت: دغدغه ائمه اطهار هم همین بوده و بهترین حاکمان دینی ما روحانیانی می توانند باشند که آگاه به تمام عرصه های زندگی بشر باشند.


وی با بیان اینکه حکومت کسی بر مردم سزاوار است که درد دین مردم را داشته باشد، تصریح کرد: اگر دین مردم محافظت شود قطعا فرهنگ و اقتصاد و همه زیر ساخت ها هم درست خواهد شد./936/302/ب1

ارسال نظرات