۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۳۲۵۷۶۵
مدیر مدرسه بقیه الله نورآباد:

هدف حوزه های علمیه حاکمیت ارزش های دینی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه بقیه الله نورآباد با بیان این که انقلاب ما از حوزه شروع شد و امروز حوزه های علمیه در جهت اهداف و شعارهای انقلاب فعالیت دارند، گفت: هدف حوزه های علمیه حاکمیت ارزش های دینی است.
حوزه علميه

حجت الاسلام سیداسماعیل موسوی، مدیر مدرسه علمیه بقیه الله اعظم نورآباد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: حوزه علمیه با انقلاب عجین شده است و علت به وجود آمدن انقلاب حوزه بود.

 

وی با اشاره به این که انقلاب ما از حوزه های علمیه و به رهبری امام راحل آغاز شد، افزود: مردم نیز در ادامه به حوزه های علمیه اعتماد کرده و همراه با آن شدند.

 

حجت الاسلام موسوی با بیان این که سخنان رهبری در زمینه های گوناگون بسیار مهم و همواره ضروریات را گوشزد می کنند، عنوان داشت: همانطور که حوزه در شکل گیری انقلاب نقش داشت در ادامه نیز باید همراه آن باشد.

 

وی با تأکید بر این که حوزه های علمیه نباید از ویژگی های انقلاب دور شوند، افزود: مهم ترین ویژگی انقلاب مردمی بودن آن بود.

 

مدیر مدرسه علمیه بقیه الله اعظم نورآباد با اشاره به نقشه دشمن در ایجاد شکاف بین مردم و حوزه های علمیه، این اقدام را یک ضرر خواند و اظهار داشت: هدف دشمن فاصله گرفتن مردم از حوزه های علمیه است.

 

وی در ادامه تصریح کرد: گرایش به تجمل گرایی از مهم ترین عوامل ایجاد فاصله و جدا شدن مردم از حوزه های علمیه است.

 

حجت الاسلام موسوی با اشاره به تلاش دشمن با طرح دسیسه های گوناگون برای کمرنگ کردن ارزش ها در جامعه و بین مردم بیان داشت: دشمن در تهاجم فرهنگی تمام تلاش خود را بکار می گیرد تا مردم را از روحانیت زده کند.

 

وی در ادامه استقلال طلبی را از دیگر ویژگی های انقلاب خواند و عنوان داشت: امروز حوزه های علمیه باید به دنبال این استقلال طلبی و عدالت طلبی باشند.

 

ضرورت همه جانبه بودن حوزه های علمیه در جامعه

مدیر مدرسه علمیه بقیه الله اعظم نورآباد با تأکید بر ضرورت همه جانبه بودن حوزه های علمیه افزود: همه جانبه بودن حوزه در فرهنگ، اقتصاد، سیاست و حکومت با رعایت عدالت اسلامی از ویژگی های انقلاب است.

 

وی تلاش برای حاکمیت ارزش های دینی، اخلاقی و معنوی را از دیگر اهداف انقلاب دانست و برای این که ارزش های دینی به حاکمیت برسد باید برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت تبیین شود.

 

جهانی شدن شعارهای انقلاب از اهداف حوزه است

حجت الاسلام موسوی یادآور شد: فراگیری انقلاب و جهانی شدن آن از دیگر اهداف و شعارهای انقلاب بود و امروز حوزه وظیفه دارد برنامه ریزی داشته باشد، مبلغ تربیت کند تا شعارهای انقلاب جهانی شود.

 

وی در ادامه با یادآوری به این که انقلاب پافشاری بر اهداف داشت، عنوان داشت: امروز نیز حوزه باید بر استمرار اهداف انقلاب پافشاری داشته باشد و در جامعه حرف برای گفتن داشته باشد.

 

مدیر مدرسه علمیه بقیه الله اعظم نورآباد با بیان این که حوزه اقدامات فراوانی در جهت مقابله با تهاجم فرهنگی انجام داده است، افزود: تهاجم فرهنگی زیاد است و کارهای فرهنگی دیده نمی شوند.

 

وی با بیان این که امروز هدف رهبر معظم انقلاب در این گوشزدها دور نشدن از اهداف انقلاب است، تأکید کرد: حوزه در این راستا باید برنامه ریزی مداوم داشته باشد و همواره در جهت انقلاب و اهداف انقلاب گام بردارد./9459/302/ب1

ارسال نظرات