۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۳۲۵۷۸۸
امام جمعه موقت اهواز:

شهیدان مدافع حرم سند عزت نظام اسلامی هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت اهواز با بیان این که شهیدان مدافع حرم توطئه و نقشه های آمریکا را ناکام گذاشتند، گفت: این شهیدان سند و گواهی زیر بار حرف زور نرفتن و تن به ذلت ندادن نظام اسلامی به آمریکا است.
حجت الاسلام والمسلمين حسن زاده ، امام جمعه موقت اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز، در مراسم نخستین سالگرد شهیدان مدافع حرم سرداران هادی کجباف، روزبه هلیسایی و بسیجی شهید حبیب جنت مکان که پیش از ظهر امروز در حسینیه ثارالله اهواز برگزار شد، با اشاره به آیه « و لاتحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون » گفت: آیه های قرآنی فراوانی درباه شهیدان، جایگاه شهیدان و درجه رفیع شهادت وجود دارد.

 

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به شأن نزول آیه « و لاتحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون » اظهارداشت: این آیه درباره شهیدان جنگ احد نازل و شکست مسلمانان در این نبرد براثر عدم اطاعت اوامر رسول خدا (ص) است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن زاده با بیان این که بدخواهان در مدینه مجاهدان را مورد سرزنش قرار داده و کشته شدن مسلمانان در جنگ احد را به دلیل همراهی با پیامبراکرم(ص) دانستند، افزود: آیه های قرآنی به 2 صورت جواب بدخواهان و مسلمانان ظاهری را داده است.

 

این مقام مسؤول ابرازداشت: در برخی از آیه های قرآنی ذکر شده که نشستن در خانه و عدم حضور در میدان جنگ مرگ را دور نخواهد نکرد؛ در حالی که کشته شدگان راه خدا زنده و روزی خود را از خداوند دریافت می کنند.

 

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به جایگاه رفیع شهادت و عدم مقایسه آن با مرگ عادی ابرازداشت: امام علی(ع) کشته شدن با شمشیر را برتر از مرگ در رختخواب دانستند و ترس آن داشتند که مبادا در رختخواب از دنیا بروند.

 

امام جمعه موقت اهواز در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که بساری از شهیدان در دفاع مقدس به این فیض نائل شدند، خاطرنشان کرد: اوضاع نابسامان منطقه که بانی و مؤسس آن آمریکا، رژیم اشغالگرقدس و مزدور آنها آل سعود است در شهادت بر روی طالبان شهادت را گشوده و بسیاری از عزیزان به آرزوی دیرینه خود رسیدند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن زاده با اشاره به این که ایثار و فداکاری شهیدان مدافع حرم عزت و سربلندی نظام اسلامی را به ارمغان آورده است، تصریح کرد: این شهیدان مانع از رسیدن آمریکا و همدستانش در منطقه به نقشه های خود شده است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود نهایت اقدام آل سعود در اجلاس سازمان کنفرانس اسلامی علیه نظام اسلامی و حزب الله لبنان با صرف هزینه های مالی فراون را گنجاندن چندین بند ذکر کرد و اظهارداشت: آمریکایی ها به حمایت مستقیم از گروه های تروریستی و داعشی پرداخته و تلاش دارد تا چهره پلید آنها را خوش رنگ نشان دهد.

 

این مقام مسؤول در ادامه سخنان خود با اشاره به تلاش آمریکا در راستای اسلام ستیزی با استفاده از هیاهوی گروه های تروریستی گفت: در آینده نزدیک حقانیت مکتب شیعه که تنها منادی عقلانیت در جهان است بر همگان آشکار خواهد شد هر چند که اندیشمندان جهانی به این نتیجه دست یافته اند.

 

وی با اشاره به ناتوانی جامعه جهانی در منزوی کردن نظام اسلامی و تأکید آنها بر لزوم همکاری با جمهوری اسلامی ایران در زمینه تروریسم اظهارداشت: عزت نظام اسلامی مرهون خون شهیدان مدافع حرم است و مردم به بهترین شکل ممکن مقام این بزرگواران را گرامی داشتند.

 

امام جمعه موقت اهواز با بیان این که استان خوزستان از لحاظ کمی و کیفی در دفاع از حرم اهل بیت پیش گام است، افزود: در جنگ تحمیلی نیز شاهد خوزستانی ها از همه اقوام بودیم و مردم استان خوزستان از این شهیدان به شایستگی تجلیل کردند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن زاده در ادامه سخنان خود گفت: شهیدان مدافع حرم حجت را بر همگان تمام کرده و در آخرت عذری پذیرفته نیست و حضور مردم در تجلیل از این بزرگوران در واقع تجلیل از خادمان دین و کشور است.

 

این مقام مسؤول در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که جمهوری اسلامی ایران زیر بار ذلت آمریکا نمی رود، ادامه داد: شهیدان مدافع حرم سند و گواهی بر عدم زیربار حرف زور رفتن و ذلت آمریکا را نپذیرفتن است و در این راه توقعی ندارند و با ایثار و اخلاق خود نظام اسلامی سربلند کرده اند./9456/202/ب3

ارسال نظرات