۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۳۲۵۷۹۶
سردار کریمیان:

آذربایجان‌شرقی یک میلیون و 850 هزار بسیجی دارد

خبرگزاری رسا ـ فرمانده سپاه عاشورا گفت: یک میلیون و 850 هزار نفر بسیجی در سطح استان آذربایجان‌شرقی سازماندهی شده اند.
سردار کريميان، فرمانده سپاه عاشورا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سردار غلام‌عسگر کریمیان، فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که در آستانه سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ترتیب یافت، اظهار داشت: ایمان و باورهای دینی ویژگی اصلی سپاه و سایر نیروهای مسلح است.

 


وی با بیان این‌که جملات تاریخی امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره سپاه نشان از جایگاه مهم این نهاد انقلابی دارد، خاطرنشان کرد: به تعبیر رهبری داشتن سلاح و قدرت نظامی کافی نیست؛ حضرت آقا فرمودند هر کسی در اقصی نقاط دنیا از انقلاب اسلامی دفاع و برای اقتدار آن تلاش کند او هم پاسدار است.

 


سردار کریمیان ادامه داد: برخی جریانات در اوایل انقلاب اقدام به تحریک گروهگ‌ها کردند تا نظام را از بین ببرند، اما مهم‌ترین نهادی که استقامت کرد سپاه پاسداران بود؛ این نهاد تا به امروز در عرصه‌های جنگ نرم و سخت فعالیت داشته و هرکجا که لازم باشد سپاه در راستای حراست از آرمان‌ها به قضیه ورود خواهد کرد.

 


فرمانده سپاه عاشورا با تأکید بر این‌که ایثار، فداکاری و ایستادگی پاسداران سپاه در دوران دفاع مقدس موجب عقب نشینی دشمن تا بن دندان مسلح شد، افزود: امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از اینکه اکثریت نیروهایش را بسیجیان تشکیل می‌دهد، خشنود است و به این دستاورد افتخار می‌کند.

 


 وی با بیان این‌که هم اکنون یک میلیون و 850 هزار نفر بسیجی در سطح استان آذربایجان‌شرقی سازماندهی شده اند، تصریح کرد: سپاه با استراتژی طرح حلقه‌های صالحین را اجرا می‌کند و در همین راستا 26 هزار حلقه در سطح استان تشکیل شده است، که مسؤولیت اصلی صالحین ارتقای سطح معرفتی و بصیرتی بسیجیان است.

 


سردار کریمیان برگزاری نشست‌های بصیرتی و عقیدتی، برنامه‌های سیاسی، انتشار کتب و نرم افزارهای چند رسانه ای از سوی مرکز حفظ آثار سپاه، اعزام کاروان‌های راهیان نور، حضور جدی و فعال در فضای مجازی، محرومیت زدایی، شناسایی چالش های صنعتی استان و ده ها طرح دیگر را از جمله فعالیت های سپاه استان برشمرد.

 


فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان شرقی با اشاره به اعزام 47 هزار زائر به مناطق عملیاتی، یادآور شد: تنها 5 هزار نفر از این تعداد دانش آموز بودند؛ افزون بر این‌که سپاه در مناطق محروم فعالیت‌های جهادی انجام داده و برای نیازمندان خانه ساخت و بیمارستان صحرایی به راه انداخت.

 


وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که در مناقشه قره باغ، سپاه لحظه به لحظه درگیری‌ها و آخرین وضعیت مرزها رصد می‌کرد، افزود: برای این‌که یک وجب از خاک کشور مورد تعدی قرار نگیرد و جنگ به حریم ایران کشیده نشود، سپاه کاملا مسائل را رصد می‌کرد.

 


وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در دانشگاه‌ها در اجرای کرسی‌های آزاد اندیشی با مشکل مواجه هستیم، عنوان کرد: باید هر فردی به راحتی نظراتش را مطرح کند و نخبگان او را قضاوت کنند، متاسفانه برخی می‌گویند دانشگاه پادگان شده و این درحالی است که ما با هماهنگی روسای دانشگاه در آنجا حضور داشتیم.

 


سردار کریمیان بازسازی صنایع راکد، توجه به بحث قرارگاه زیستی و پدافند غیرعامل را از دیگر اولویت های سپاه دانست و افزود: سپاه اشرافیت اطلاعاتی داخلی و خارجی کاملی دارد، ما هیچ مرزی نمی‌شناسیم و دشمنان داخلی و خارجی بدانند که دور از تیررس نیستند، ما منتظر فرمان رهبری هستیم و این بلوف نیست بلکه یک حقیقت غیرقابل انکار است./935/203/ب1

ارسال نظرات