۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۱
کد خبر: ۳۲۵۸۴۲
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی:

سبک زندگی اسلامی باید به گفتمان و جریان غالب فرهنگی در کشور تبدیل شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با اشاره به برگزاری همایش ملی سبک زندگی اسلامی به میزبانی این استان، گفت: باید سبک زندگی اسلامی به گفتمان و جریان غالب فرهنگی کشور تبدیل شود.
حسين ثابت قدم وحيد، مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حسین ثابت‌قدم وحید، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در نشست کارگروه علمی مشورتی شورای فرهنگ عمومی که با موضوع همایش ملی سبک زندگی اسلامی برگزار شد، با اشاره به نام‌گذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی رویه‌ای برگرفته از سبک زندگی اسلامی است.

 

وی با اشاره به برگزاری همایش ملی سبک زندگی اسلامی به میزبانی خراسان شمالی در مهرماه امسال، ادامه داد: در همین راستا باید برای برگزاری هر چه بهتر همایش ملی سبک زندگی تلاش کنیم تا بتوانیم با مدل‌های مختلف و الگویی شایسته بحث سبک زندگی را در استان تدوین و طراحی کنیم.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با بیان اینکه همایش ملی سبک زندگی در خراسان شمالی برگزار می‌شود، تصریح کرد: این همایش باید بتواند موجب تغییر رفتارها و اعتلای سبک زندگی در جامعه شود.

 

ثابت‌قدم وحید با بیان اینکه فرهنگ در اصلاح رفتارها، باورها و نگرش‌ها و پیشبرد و تحقق اهداف سایر بخش‌های جامعه اهمیت دارد، افزود: فرهنگ از مباحث اساسی در نظام اسلامی بوده و زیرساخت سایر بخش‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی محسوب می‌شود.

 

وی اضافه کرد: ازاین‌رو با توجه به تأکیدهای رهبر معظم انقلاب بر این مهم، ضروری است تا با بهره‌مندی از هم‌اندیشی، تفکر و دانش نخبگان جامعه بتوانیم تصمیمات درست و سالمی در حوزه فرهنگ داشته باشیم.

 

ثابت‌قدم وحید با اشاره به اینکه سبک زندگی افراد در جامعه فرهنگ آن جامعه را می‌سازد، گفت: باید سبک زندگی اسلامی در رفتارها، باورها و نوع زندگی تأثیرگذار باشد.

 

رییس کارگروه علمی مشورتی شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی افزود: موضوع فرهنگ عمومی به تبع اهمیت فرهنگ همیشه مورد توجه مسؤولان نظام بوده، از این رو در کارگروه علمی و مشورتی مسائل و دستور کارها به صورت کارشناسی، پژوهشی و تحقیقاتی مورد توجه و بررسی قرار می‌گیرد.

 

وی اظهار کرد: رهبری در سفر به خراسان شمالی مهم‌ترین موضوع فرهنگی نظام را سبک زندگی اسلامی و ایرانی مطرح کرده و آن را بخش اصلی تمدن نوین اسلامی دانستند.

 

ثابت‌قدم وحید اضافه کرد: با عنایت به اینکه خاستگاه موضوع سبک زندگی اسلامی، استان خراسان شمالی است ضرورت دارد تا ما رسالت خود را نسبت به این مهم ایفا کنیم.

 

وی با بیان اینکه باید سبک زندگی اسلامی و توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در این راستا به یک جریان عظیم فرهنگی و مؤثر تبدیل شود، افزود: در همین راستا همایش منطقه‌ای شورای فرهنگ عمومی را در استان برگزار کرده و بعد از آن دبیرخانه دائمی همایش ملی سبک زندگی در استان خراسان شمالی با مدیریت شورای فرهنگ عمومی کشور تشکیل شد.

 

ثابت‌قدم وحید تصریح کرد: لازم است همه مسؤولان استان این موضوع را به عنوان یک فرصت مهم برای استان مورد توجه قرار دهند تا بتوانیم این جریان عظیم فرهنگی را به خوبی مدیریت کرده و تراز مدیریت استان را در حوزه فرهنگ ارتقا دهیم.

 

رضا لنگری، دبیر کارگروه علمی و مشورتی شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی نیز در این نشست اظهار کرد: بر اساس آیین‌نامه شورای فرهنگ عمومی استان همه موضوعات و مباحث شورا در ابتدا در این کارگروه مطرح و کارشناسی شده سپس در شورای فرهنگ عمومی تصمیم‌گیری نهایی صورت می‌گیرد.

 

وی با بیان اینکه دبیرخانه دائمی همایشی ملی سبک زندگی در استان خراسان شمالی راه‌اندازی شده است، گفت: امید است بتوانیم با تلاش اعضای کارگروه، همایش مذکور به نحو مطلوبی برگزار شده و گام مهمی در راستای اجرایی شدن سبک زندگی اسلامی در کشور برداشته شود./9314/202/ب1

ارسال نظرات