۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۱
کد خبر: ۳۲۵۸۷۱
آیت الله قرهی:

فردی که در رأس جامعه اسلامی قرار دارد حکم امامت دارد

خبرگزاری رسا ـ استاد برجسته حوزه علمیه، گفت: لطماتی که اسلام ناب محمدی در طول حیات خود داشته است تنها به دلیل غفلت از حوزه و دانشگاه بوده است.
آيت الله روح الله قرهي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله روح الله قرهی، استاد برجسته حوزه علیمه غروب سه‌شنبه 31 فروردین در همایش ملی بررسی ماهیت تشیع انگلیسی در حوزه هنری تهران، گفت: وظیفه عالمان دینی است که از تمام ظرفیت‌های حوزه برای معرفی اسلام ناب محمدی استفاده کنند در زمانه‌ای که کشف حقیقت حق و باطل بسیار سخت است.

وی با اشاره به جریان های ضد اسلام گفت: جریان تشیع انگلیسی که به دست استعمار پیر هر روز به شکلی جدید ظاهر می‌شود و از دیر باز در صدد تخریب جهان اسلام و تفرقه فکنی بین مسلمین بوده است و از تمام عمال و ایادی خود در داخل و خارج کشور استفاده می‌کند.

استاد برجسته حوزه علمیه یادآور شد: روشنگری باید از عمق وجود معانی اسلام واقع شود و این وظیفه مرجعیت است که بتواند از هر گونه تشکیک و شبه جلوگیری کند و مرجعیت هیچ‌گاه موروثی نبوده است و اگر کسانی به واسطه رابطه نسبی خود را مرجع می‌دانند سخت در اشتباه هستند.

استاد برجسته اخلاق در خصوص جریان‌های معاند اسلام تاکید کرد: کسانی که به تبلیغ قممه زنی و حمایت از جریان‌های تکفیری می‌پردازند به آشکارا به دشمنی اسلام و انقلاب همت گماشته‌اند.

وی با اشاره به شیطان بزرگ آمریکا تصریح کرد: در جریان تشیع انگلیسی حامی اصلی آمریکا بوده است و با بودجه‌های هنگفت‌ در فکر تمدن نوین اسلامی در خاورمیانه است و اگر عالمان دینی و دلسوزان اسلام به موقع هشدار ندهند و حقیقت حق  و باطل را روشن نکنند بی‌گمان ضربه‌های سهمناکی بر پیکره اسلام وارد خواهد شد.
 
وی گفت: در هر دوره کسانی با لباس دین و روحانیت همواره در جبهه مقابل دین قرار گرفته و پایه‌گذار بدعت‌ها بوده اند و نباید این دشمن قسم خورده را دست گرفت و حق همیشه پیروز خواهد بود اگر‌چه تعدادمان اندک باشد.

آیت الله قرهی ابراز داشت: امام و امت همواره می‌توانند محافظ انقلاب و اسلام باشند و تا ظهور امام قائم(عج) پرچم‌دار تشیع در جهان اسلام بمانند.

استاد حوزه علمیه در خصوص لفظ «امام»، بیان داشت: برخی می‌گویند که نباید به ولی فقیه «امام» بگوییم، اما این حرف اساسا اشتباه است، زیرا فردی که در رأس جامعه اسلامی قرار دارد حکم امامت دارد و باید با این پسوند از وی یاد شود.

آیت الله قرهی در پایان، گفت: باید از افرادی که در مقابل فرقه‌های انحرافی با جدیت می‌ایستند و با قلم خود به جنگ این‌گونه تفکرات می‌روند تشکر و قدردانی کرد.

گفتنی است پیش از سخنرانی آیت الله قرهی، صالح قاسمی مولف اثر پرمخاطب «مرجعیت موروثی یا تشیع انگلیسی» در خصوص مشکلاتی که پس از انتشار اثر برای وی ایجاد شده بود سخنرانی کرد./856/202/ب3

ارسال نظرات