۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۳۲۵۹۳۲
استاد حوزه و دانشگاه تشریح کرد؛

روش‌های صحیح تربیت و برخورد با نوجوانان

خبرگزاری رسا ـ خسروانی گفت: مهم ترین آسیب ارتباط کلامی بد والدین با نوجوان این است که وقتی والدین با نوجوان صحبت می‌کنند یا دایم نصیحت می‌کنند یا سرزنش کننده هستند؛ رفتارهای مرزی داشتن ما را به هدف و انتهای کار نمی رساند.
تربيت فرزند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، فخرالسادات خسروانی، پیش ظهر امروز در دوره  تخصصی آموزشی تربیت نوجوان با موضوع نحو ارتباط با نوجوان در مدرسه علمیه حضرت فاطمه محدثه (س) اصفهان، با بیان اینکه  صحبت کردن با نوجوان بسیار دارای اهمیت است، گفت: این که چه وقت و کی با نوجوان صحبت کنیم مهم است و نیز اگر ازفرزند انتظاری در قبال کارهایمان داشته با شیم مادری نمی‌کنیم، بلکه معامله می کنیم.

 

وی ضمن بیان نشانه هایی از دوران نوجوانی، افزود: مهم ترین مسأله روح و روان همسر و بچه است اما مهم تر روح مادر است و اگر خود مادر کم اهمیتی کند و به فکر روح و روان خودش نباشد نمی تواند آرامش بقیه را فراهم کند در نتیجه ابتدا مادر باید به خودش عشق داشته باشد تا بتواند به بقیه تقدیم کند.

 

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه خاطرنشان کرد: ورزش کردن و کارهایی به افتخار خود انجام دادن مثل نوشیدن چای، همچنین مدیریت مادرانه برای روحیه دادن در عشق به خود داشتن کمک شایانی به حفظ روحیه مادر و در نتیجه خانواده می‌کند.

 

خسروانی با اشاره به اهمیت مسأله عشق و محبت برای نوجوان و اهمیت محبت کردن به نوجوانان در خانواده، تصریح کرد: دادن عشق به نوجوان بسیار سخت است و در این راستا نوجوانی که مشکلات رفتاری بیشتری دارد عشق بیشتری می‌طلبد، ما مرتب از درون نگران فرزندانمان هستیم در صورتی که از بیرون باید رفتار عاشقانه نشان داده شود.

 

وی در ادامه اظهار کرد: رفتار ما در قبال نو جوان سه گونه می باشد، مثل سابق با نصیحت و سرزنش ادامه دهیم، تحمل کنیم و بگوییم کی می شود این دوران تمام شود و این که بپذیریم در شرایط بحرانی کنونی من یک نوجوان دارم، که پذیرش و عاشقانه رفتار کردن نیز در این جا همراه با تفسیر های ذهنی سخت است و لازم است به طور مداوم رفتارهای قبلی کنار گذاشته شود و توأم مبانی رفتار جدید شود.

 

کارشناس مسائل خانواده ضمن تأکید بر لزوم حفظ شخصیت نوجوان در صورت بروز مشکلات، گفت: در ارتباط با نوجوان باید اتاق خلوت داشته باشیم و زمانی که با نوجوان صحبت می شواز قبل قضاوت نشود، بدین ترتیب که گفتگو داشته باشید نه گفت و شنود.

 

خسروانی ادامه داد: مهم ترین آسیب ارتباط کلامی بد والدین با نوجوان این است که وقتی والدین با نوجوان صحبت می‌کنند یا دایم نصیحت می‌کنند یا سرزنش کننده هستند، چگونه و کی صحبت کردن کمک بسزایی می‌کند و توجه داشته باشیم رفتارهای مرزی داشتن ما را به هدف و انتهای کار نمی رساند./1304/202/ب1 

ارسال نظرات