۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۳۲۵۹۴۶
عضو خبرگان رهبری:

روحانیان با آبادانی مساجد حق لباس روحانیت را ادا کنند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که روحانیان باید با آبادانی مساجد حق لباس روحانیت را ادا کنند، گفت: اگر روحانیت نسبت به برپایی نماز جماعت در مساجد بی اعتنا باشند برخلاف لباس خود عمل کرده و دچار خسران می شوند.
مراسم ولادت حضرت علي (ع) با حضور روحانيون اروميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، آیت الله سیدعلی اکبر قریشی، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری امروز در مراسمی به مناسبت ولادت حضرت علی(ع) که با حضور روحانیان شهر در دفتر امام جمعه ارومیه برگزار شد، روحانیان را به آبادانی مساجد و همچنین دقت در اعمال و رفتارشان توصیه کرد و گفت: با همت جامعه روحانیت همه مساجد شهرها آباد شده و برای میزبانی از نمازگزاران دایر خواهند بود.


وی حضور روحانیت در مساجد را بسیار ضروری خواند و افزود:  وجود مسجد بدون عالم برای روحانیت ننگ است، بنابراین روحانیان تلاش کنند که هر کدام یک مسجد را آباد کرده و بر اقامه نمازهای یومیه به جماعت اهتمام ورزند.


آیت الله قریشی خاطرنشان کرد: روحانیت با آبادانی مساجد ضمن بهره مندی از اجر و پاداش اخروی، حق لباس روحانیت را ادا کرده و چراغ مساجد را نیز روشن نگه می دارند.


عضو خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که باید صدای اذان صبح، ظهر و مغرب به صورت همزمان از تمام مساجد بلند شده و در شهر طنین انداز شود، افزود: با تلاش روحانیان، شهر ارومیه به شهر نماز جماعت تبدیل می شود؛ در شهر نماز، مساجد همیشه دایر و آماده پذیرش نمازگزاران و مؤمنان است به گونه ای وضعیت معنوی شهر دگرگون می شود.


وی تصریح کرد: اگر روحانیت نسبت به برپایی نماز جماعت در مساجد بی اعتنا باشند برخلاف لباس خود عمل کرده و دچار خسران می شوند.


روحانیت با اعمالشان مردم را به دین دعوت کنند

آیت الله قریشی در ادامه روحانیان را به دقت در اعمال و رفتارشان توصیه کرد و گفت: اعمال برخی از افراد موج دار است و در رفتار مردم اثر می گذارد.


وی گفت: براساس آیات قرآن کریم هر کس از همسران پیامبر اکرم(ص) کار خیری انجام دهند، دو برابر افراد عادی پاداش دریافت می‌کنند و برعکس هر یک از همسران چنانچه مرتکب گناهی شوند دو برابر افراد عادی دچار عذاب می شوند، چرا که رفتار و عملکرد انها در مردم اثرگذار است.


عضو خبرگان رهبری اظهار داشت: روحانیت به واسطه جایگاه دینی که دارند، باید مراقب اعمال و رفتارشان باشند چرا که اگر آنها به برخلاف گفتارشان عمل کنند، موجب بدبینی مردم نسبت به روحانیت و سست عقیده شدن مردم می شوند.


آیت الله قریشی گفت: فرموده پیامبر اکرم(ص) که با اعمال خود مردم را به دین دعوت کنید نه با زبان، اشاره به این دارد که روحانیان با عمل به احکام دینی ضمن انجام وظیفه دینی خود، سبب تقویت اعتقاد دینی مردم می شوند.


وی با تبریک سالروز ولادت امیرمؤمنان(ع) به فضایل آن حضرت اشاره کرد و افزود: حضرت علی(ع) علاوه بر اینکه تمام فضایل اخلاقی صحابه پیامبر را دارا بود، 70 فضیلت داشت که هیچ یک از صحابه پیامبر نداشتند./936/202/ب2

ارسال نظرات