۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۳۲۵۹۶۵
آیت­الله علوی ­گرگانی:

در هر کاری باید رضایت خدای متعال را مد نظر داشت

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت­الله علوی­گرگانی با تأکید بر اهمیت رضای خدا گفت: انسان همیشه باید به دنبال کسب رضایت خداوند متعال باشد و رضای پروردگار را مدنظر قرار دهد که رضایت خدا در رضایت رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید است.
 آيت الله علوي گرگاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت­الله سیدمحمدعلی علوی­گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار کارکنان نیروی هوافضای سپاه ضمن بیان آیه ای از قرآن کریم خاطرنشان کرد: خدا در قرآن می­فرماید هر چه دارید و ندارید از من است؛ امکانات هم از جانب خداوند متعال است، اما برخی از انسان­ها در خواندن نماز تنبلی می­کنند و بهانه می­آورند؛ خداوند متعال در این آیه به بندگان خود لسان گله­مندی دارد.

 

این مرجع تقلید اظهار داشت: می­فرمایند هر رب و اربابی را که نگاه کنید، خواهید دید که اگر به رعیت خود کمک کند، چقدر به او منت می­گذارد؛ انسان نباید در برابر خدا گستاخی کند و فلسفه عبادات را بخواهد؛ خدا به پیامبر اکرم(ص) می­فرمایند که نسبت به بندگان خود بسیار کمک می­کنم، اما اکثریت مردم سپاسگذار نیستند و گمان ­کنند ما اعمالشان را نمی­بینیم و به آنها بگو که آنچه پنهان و آشکارا انجام می­دهید، ما متوجه خواهیم شد.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم افزود: امروز با نگاه کردن به وضعیت دنیا مشاهده می­کنیم که گروهی مردم بیچاره را می­کشند و برای آنها کودک و بزرگسال نیز تفاوتی ندارد؛ حقیقتا بندگان خدا سپاسگذار نیستند.

 

وی با اشاره به این­که خداوند متعال ناظر بر اعمال انسان­ها است، تصریح کرد: آیات قرآن که آمده است، برای این است که انسان ها را بیدار کند که روز آخرتی در پیش است؛ حضرت علی می­فرمایند که همه مردم خواب هستند، هنگامی که مردند، بیدار می­شوند؛ مواظب باشید هوای نفس بر شما غالب نشود و خدا را فراموش نکنید و در هر حالی باید خدا را در نظر گرفت.

 

حضرت آیت­الله علوی­گرگانی درباره کسب رضای خدا گفت: خدا می­فرماید هر کسی برای رضای خدا کار کند، دستش را می­گیرم؛ رضای خدا در رضایت رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید است.

 

این مرجع تقلید با اشاره به یاری­کردن معنوی مردم یادآور شد: برای خودتان و دیگران دعا کنید؛ برای جوانانی که از عبادات و اجتماع فرار می­کنند نیز دعا و یاری­شان کنید و نباید نسبت به آنها بی­تفاوت بود و سعی کنید که با بیان، کلام و رفتارتان آنها را یاری کرده و دست شان را بگیرید./822/پ202/ج

ارسال نظرات