۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۳۲۵۹۷۱
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه خبر داد؛

ثبت نام مرحله شهرستانی مسابقات سراسری قرآن ادامه دارد

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه کرمانشاه با اشاره به برگزاری زود هنگام مسابقات سراسری قرآن کریم در سال جاری گفت: ثبت نام مرحله شهرستانی این مسابقات همچنان ادامه دارد.
حجت الاسلام سيد محمد باقر حسيني اراکي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام سید محمد باقر حسینی اراکی مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه پیش از ظهر امروز با حضور در جمع خبرنگاران ابراز داشت: تهذیب نفس و توجه به معنویات از برکات ماه رجب است.


حجت الاسلام حسینی اراکی با اشاره به برگزاری زود هنگام مسابقات سراسری قرآن کریم تصریح کرد: با توجه به برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم در تاریخ 25 مهر ماه سال جاری، مسابقات شهرستانی و استانی به ترتیب در تاریخ 31 اردیبهشت و 20 تیر آغاز می شوند.


مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: ثبت نام مرحله شهرستانی این مسابقات از 14 فروردین ماه سال جاری آغاز شده و تا 11 اردیبهشت ماه ادامه دارد و علاقمندان می توانند در این دوره از مسابقات حضور یافته و آموخته های قرآنی خود را محک بزنند.


وی یادآور شد: برگزیدگان مسابقات شهرستانی و استانی با گذراندن دوره های آموزشی ویژه برای حضور در مسابقات سراسری آمادگی لازم را کسب می کنند.


حجت الاسلام حسینی اراکی بیان داشت: توجه به آموزه های قرآنی راه گشا بوده و رجوع به اندرزهای قرآنی و افزایش آموخته های قرآنی خود نباید محدود به مراسمات خاص باشد، حفظ قرآن در کنار توجه به مفاهیم عمیق قرآنی بسیار حائز اهمیت است.


مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با اشاره به پذیرش ظرفیت 9 هزار نفری برای تربیت حافظان قرآن در استان تأکید کرد: از آغاز طرح ملی حفظ قرآن و با هدف تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در سراسر کشور تا کنون در استان کرمانشاه 36 هزار حافظ قرآن تربیت شده و با وجود پذیرش تربیت 9 هزار حافظ قرآن در سال جاری، پیش بینی می شود این تعداد تا مرز 11 هزار حافظ قرآن پیش برود.


وی در ادامه افزود: از ابتدای سال 95 تا کنون 6 وقف جدید در استان کرمانشاه به ثبت رسیده است و رسالت اداره اوقاف و امور خیریه تحقق اهداف واقفین و اجرای امینانه نیات آن ها است.


حجت الاسلام حسینی اراکی اظهار داشت: در نوروز سال جاری خوشبختانه استقبال خوبی از بقاع متبرکه در سطح استان صورت گرفت و بازدید از این اماکن متبرکه به بیش از یک میلیون و 600 هزار زائر رسید.


مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه در پایان گفت: در راستای تأمین کتاب های قرآنی برای تجهیز مساجد، از مردم تقاضا می شود که کتاب های قرآن قدیمی خود را در مساجد قرار دهند تا توسط اداره اوقاف و امور خیریه بازسازی و مرمت شده و در اختیار مردم مؤمن قرار گیرد./857/202/ب3

ارسال نظرات