۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۳۲۵۹۷۳
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر:

95 درصد از معضلات جامعه با اجرای واقعی امر به معروف و نهی از منکر مرتفع می شود

خبرگزاری رسا ـ دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: 95 درصد از مشکلات و معضلات اجتماعی و فرهنگی جامعه با اجرای صحیح امر به معروف و نهی از منکر رفع می شود و نهادینه و اجرای واقعی این امر الهی تنها با همراهی مردم تحقق می یابد.
امر به معروف و نهي از منکر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام سید احمد زرگر دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر امروز چهارشنبه در جمع رؤسا و دبیران ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان هرمزگان در سالن غدیر فرمانداری بندرعباس، با تاکید بر اینکه اجرای فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر تنها از بستر مردم محقق و به جایگاه اصلی خود در اسلام و جامعه دست می‌یابد گفت: کاهش معضلات اجتماعی نیازمند نهادینه و گسترش معروف و کاهش منکر است.

 

وی افزود: در صورت نهادینه شدن و ترویج فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، بخش اعظم مشکلات و معضلات کنونی به طور حتم رخت از جامعه بر می بندد و زمانی که به این امر مهم توجه شود تمامی جلسات، سخنرانی ها و اقدامات افضل شناخته می شود.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به اهمیت و جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در اسلام اظهار داشت: در بیان اهیمت این جایگاه همین بس که امام علی(ع)، اجرای این فریضه الهی را برابر با همه خوبیها و جهاد می داند.

 

وی با تاکید بر تبیین جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی بیان ‌داشت: اگر می‌خواهیم امر به معروف و نهی از منکر مطابق با نظر اسلام باشد باید جایگاه این فریضه الهی برای همگان تبیین و روشن شود.

 

حجت الاسلام زرگر گفت: قانون امر به معروف و نهی از منکر که در آن مسائل مهمی مطرح و راهکارهای اساسی بیان شده، از 22 سال قبل مطرح شد بالاخره به تصویب مجلس رسید.

 

وی ابراز داشت: با توجه به وجود نیرو و امکانات لازم برای اجرای برنامه‌های امر به معروف و نهی از منکر در کشور، تحقق این مهم تنها نیازمند عزم و همراهی مردم است.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه 95 درصد از مشکلات و معضلات اجتماعی و فرهنگی جامعه با اجرای صحیح این فریضه الهی رفع میشود گفت: این مهم با نهادینه کردن و اجرای واقعی این امر الهی محقق می‌شود.

 

وی، "گزینش، آموزش، سازماندهی و بکارگیری" را به عنوان چهار اصل اساسی برشمرد که در راستای مردمی کردن این فریضه الهی باید مدنظر قرار گیرد.

 

حجت الاسلام زرگر با اشاره به موفقیت اجرای طرح تذکر لسانی "یاران معروف"، "یادآوران" در آموزش و پرورش و "طلایه داران" در سطح جامعه تصریح ‌کرد: ادامه این طرح‌ها سبب ایجاد هسته‌های تخصصی شده و این هسته‌ها از اثرگذاری بیشتری در بین جامعه برخوردارند.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در ادامه، ضمن مهم برشمردن امر گزینش در انتخاب مجریان امر به معروف و نهی از منکر تصریح‌ کرد: باید از وجود نیروهای گزینش شده و آموزش دیده برای کارهای تخصصی در اجرای امر به معروف و نهی از منکر بهره برد زیرا این گونه افراد استعدادهایی دارند که باید در این زمینه به نحو احسن بکار گرفت.

 

وی در ادامه از ابلاغ قانون جدید حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر اشاره داشت و گفت: در این قانون ستاد احیا به ستاد امر به معروف تبدیل و 12 وظیفه برای آن تعریف شد که در حال حاضر برای تحقق امر به معروف در وزارتخانه ها طرح یاوران، در آموزش و پرورش طرح یادآوران و در بین مردم طرح طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر داریم که قالب و وظیفه همه مشترک است.

 

حجت الاسلام زرگر گفت: در زمینه اجرای امر به معروف و نهی از منکر، علاوه بر تذکر لسانی، تذکر کتبی نیز مورد توجه قرار گرفته که طبق ارزیابی های بعمل آمده نتایج خوب و پرباری دارد.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر ادامه داد: در این قانون،گروه های 10 نفره تشکیل که هر پنج نفر یک منطقه و هر هفت نفر یک ناحیه را برعهده دارند و رصد و منعکس کننده معضلات، مشکلات به سازمان های مسئول هستند./851/202/ب3

ارسال نظرات