۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۳۲۶۰۰۳
مدیر امور زائران غیر ایرانی حرم رضوی:

مهم‌ترین دغدغه شهید هاشمی نژاد زمینه های فکری و اعتقادی مردم بود

خبرگزاری رسا ـ فرزند شهید سید عبدالکریم هاشمی نژاد گفت: مهم‌ترین دغدغه پدرم زمینه های فکری و اعتقادی مردم بود که توسط دشمنان به سمت انحطاط و نابودی نرود.
پدران آسماني

سید محمد جواد هاشمی نژاد، فرزند شهید سید عبدالکریم هاشمی نژاد همزمان با میلاد امام علی(ع) و روز پدر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، درباره دوران مبارزاتی شهید هاشمی نژاد گفت: وقتی که من به دنیا آمدم شهید هاشمی نژاد زندان بود و یکسال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی هم در زندان بود و این شرایط خیلی تکرارمی شد.

 

وی ادامه داد: وضعیت زندگی شهید هاشمی نژاد به همین طریق گذشت و از آنجا که هیچ فعالیتی به ثمر و نتیجه مطلوب نخواهد رسید مگر این که عده ای جلودار شوند و برای جامعه ای که این زمینه در آن بود و اینها هم کسانی هستند که زمینه های ایچنینی را در مردم کشور پیدا کرده بودند.

 

مدیر امور زائران غیر ایرانی حرم رضوی با بیان این که من هم در آن دوران در عین این که کودک بودم علاقه مند بودم که پای سخنرانی ها و صحبت های پدرم بنشینم، اظهار کرد: با این که فهم بسیاری از مطالب برایم سخت بود و متوجه نمی شدم اما تمایل داشتم که در سخنرانی ها حضور داشته باشم.

 

وی افزود: در مراسم سخنرانی ها رهبر معظم انقلاب هم همراه شهید هاشمی نژاد بود و زمانی که در سخنرانی های پدرم شرکت می کردم به عواقب این کار به لحاظ محتوایی با توجه به سن کم خودم آگاه نبودم اما رفت و آمدها و زیر نظر گرفتن های ساواک که هر چند روز یکبار به خانه ما ریختند را شاهد بودم.

 

فرزند شهید سید هاشمی نژاد ادامه داد: خانواده ام به این رفتارها عادت کرده بودند که گاه و بیگاه شاهد بودم که نیمه های شب که خواب بودیم و اول صبح که هنوز هوا تاریک بود ساواک به خانه ما می ریختند و هر از چند گاهی یک وضعیت این چنینی در منزل ما حاکم بود و موضوع جدیدی نبود.

 

وی بیان کرد: چیزی به عنوان وحشت در آن سن کم را هنوز تجربه نکرده بودم شاید یکی از دلایلش این بود که با این اوضاع کنار آمده بودم و موضوع را پذیرفته بودم ولی آن چیزی که مسلم است اینست که من همیشه این وضعیت پدرم را به آن افتخار می کردم با این که در دوران کودکی به سر می بردم  در عین حال وقتی او زندان بود با افتخار به همکلاسی هایم می گفتم که پدرم زندان است و برای آنها هم توضیح می دادم.

 

وی در ادامه درباره درباره زمینه های فکری شهید هاشمی نژاد و میزان اثرگذاری آنها در حوزه های علمیه گفت: تشخیص به موقع زمینه های انحراف فکری در مشهد از ویژگی های شهید هاشمی نژاد بود.

 

مدیر امور زائران غیر ایرانی حرم رضوی با بیان این که مهم‌ترین دغدغه پدرم همین زمینه های فکری و اعتقادی مردم بود که توسط دشمنان به سمت انحطاط و نابودی نرود، بیان کرد: به همین دلیل با انتشار کتاب هایی مختلف در جهت آگاه سازی مردم در این راستا تلاش می کرد.

 

تلاش شهید هاشمی نژاد برای پاسخگویی به شبهات مبارزه فکری قوی ایشان

فرزند شهید هاشمی نژاد تصریح کرد: در حوزه شناسایی افکار انحرافی هم امروز حوزه های علمیه پرچم دار این موضوع هستند که با الگوگیری از شهید هاشمی نژاد می توان در این مسیر گام های محکم و موثری برای مبارزه با این افکار بردارند.

 

وی اظهار کرد: تلاش شهید هاشمی نژاد برای پاسخگویی به شبهات در واقع مبارزه فکری قوی ایشان بود که از همان اوایل آغاز مبارزه به عنوان اصلی ترین و مهمترین دغدغه هایش محسوب می شد./934/302/ب3

ارسال نظرات