۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۳۲۶۰۰۷
آیت الله مجتهد شبستری:

خط فکری امام خمینی برای مقابله با تحریف تبیین شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با اشاره به خطر تحریف امام راحل، گفت: اندیشه های و خط امام راحل نباید فراموش و دچار انحراف شود.
آيت الله شبستري در ديدار مداحان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در آذربایحان شرقی در دیدار ستاد بزرگداشت 14 و 15 خرداد، با تأکید بر برگزاری شکوهمند مناسبت های انقلابی، اظهار داشت: برگزاری برنامه های انقلابی باید جدی گرفته شود.


وی با اشاره به بیست و هفتمین سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) و پنجاه و سومین سالگرد قیام خونین 15 خرداد، بر تبیین ویژگی های شخصیتی امام خمینی (ره) تأکید کرد و افزود: شناخت ابعاد شخصیتی امام راحل آثار و برکات فراوانی برای انقلاب و جامعه خواهد داشت.


امام جمعه تبریز مراسم بزرگداشت امام راحل را مهم و برجسته عنوان و ابراز داشت: امام خمینی (ره) را می توان نماد برجسته‌ اسلام ناب محمدی دانست، ایشان نایب بر حق امام زمان(عج) بودند که نهضت بزرگ انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند.


وی با بیان این‌که باید مراسم های گرامیداشت 14 خرداد در شأن ایشان برگزار شود، تصریح کرد: روز ارتحال ایشان یک روز تاریخی برجسته و پر اهمیت است، مردم وفاداری خود را با حضور 12 میلیونی در مراسم وداع به نمایش گذاشتند.


عضو خبرگان رهبری استقامت، شجاعت، دوراندیشی، مبارزه با استبداد، استعمار و تلاش برای نشر و جهانی شدن اسلام را از ویژگی های برجسته امام امت خواند و ابراز داشت: نسل جوان امروز را باید هر چه بیشتر با ابعاد شخصیتی امام راحل آشنا کرد.


وی امام خمینی (ره) را یک امت دانست و افزود: قرآن کریم حضرت ابراهیم (ع) را یک امت می داند، امام راحل را نیز می توان مصداق یک امت دانست، در حقیقت امام خمینی (ره)  یک شخص نبودند بلکه یک امت بودند.


آیت الله شبستری با اشاره به خطر تحریف امام راحل، خاطرنشان کرد: اندیشه های و خط  امام راحل نباید فراموش و دچار انحراف شود، در مراسمات بزرگداشت امام راحل افکار و اندیشه های ناب ایشان مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد./854/202/ب3

ارسال نظرات