۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۳۲۶۰۱۱

کنگره شهدای بسیج کارگری کشور در تبریز برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ فرمانده سازمان بسیج کارگری استان آذربایجان‌شرقی از برگزاری کنگره ملی 14000 شهید کارگری و بسیجیان کارگر سراسر کشور در تبریز خبر داد.
سازمان بسيج کارگري سپاه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سرهنگ ناصر علیزاده، فرمانده سازمان بسیج کارگری استان آذربایجان‌شرقی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه از برگزاری کنگره 14 هزار شهید کارگری کشور و بزرگداشت روز قشر بسیج کارگری در تبریز خبر داد و اظهار داشت: در این همایش از خانواده شهید رضا جباریان شهید شاخص قشر کارگر استان و کارگران بسیجی نمونه تجلیل می شود.


وی خاطرنشان کرد: یادواره 14 هزار شهید کارگری کشور و بزرگداشت روز قشر بسیج کارگری سازمان بسیج کارگری آذربایجان‌شرقی چهارشنبه هشتم اردیبهشت از ساعت 9 صبح تا 12 در سالن همایش اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی آذربایجان‌شرقی برگزار خواهد شد.


سرهنگ علیزاده با تأکید بر این‌که شهدا با تأسی از فرهنگ حضرت سیدالشهدا(ع) ماندگار شدند، افزود: خانواده‌های شهدا نعمتی بزرگ برای ملت ایران هستند که باید قدرشناس ایشان بود.

 

وی تصریح کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه یکی از معروفات در نهادینه کردن فرهنگ معنوی پایدار در میان جوانان مملکت است، از این‌رو دیدار از خانواده‌های شهدا و ایثارگران یکی از وظایف مهم مردم و مسؤولان است.


همچنین کریم صادق‌زاده، دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان‌شرقی در سخنانی با انتقاد از لغو برخی برنامه‌های هفته کارگر در تبریز به مناسبت مصادف شدن با مرحله دوم انتخابات اظهار داشت: معمولا طی این ایام در شهر محدودیت‌هایی ایجاد می‌کنند و هیچ‌کس هم پاسخگو نیست.


وی با بیان این‌که هفته دولت نباید دولتی برگزار شود، افزود: یکسری مسائلی است که نمی‌توان بازگو کرد و با توجه به محدودیت‌های دولتی که نمی‌توانند به این مسائل وارد شود باید بزرگداشت هفته دولت به تشکل‌ها واگذار شود، متاسفانه برخی صحبت از مطالبات کارگری را فقط در این ایام و با تشریفات خاص توصیف می‌کنند.


دبیر اجرایی خانه کارگر اشتغال مجدد بازنشستگان به دلیل دستمزد و حقوق کم بازنشستگی را از مشکلات و معضلات بزرگ جامعه عرصه کار و کارگری اعلام کرد و گفت: متاسفانه اکثر کارگران و کارمندان پس از رسیدن دوران فراغت از کار و بازنشستگی نیز اقدام به فعالیت در بخش‌های مختلف می‌کنند که این امر موجب از بین رفتن فرصت‌های شغلی برای جوانان می‌شود.


وی افزود: هرچند بیکار ننشستن در خانه بهانه این افراد برای کار پس از بازنشستگی است اما ریشه اصلی این اقدام در کم بودن حقوق آنهاست که دولت باید در این خصوص اقدامات مقتضی به عمل آورد. دولت باید فرآیندی را به وجود آورد که کارگران و کارمندان بازنشسته از لحاظ مالی تامین شده و به فکر کار دوباره نیافتند.


دبیر اجرایی خانه‌ کارگر تبریز اظهار داشت: هفته کارگر فرصتی برای ما کارگران است تا مشکلات و مسائل خود را مطرح و از مسئولان بخواهیم تا رسیدگی به آن را در اولویت قرار دهند، ده‌ها خواسته به‌حقی که از حفظ اشتغال موجود تا اجرای قوانین مطرح شده که از جمله افزایش حقوق کارگران و بازنشستگان و افزایش قدرت خرید و تقویت نهادهای کارگری را شامل می‌شود./935/202/ب2

ارسال نظرات