۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۳۲۶۰۳۰

همایش ملی فرهنگ و سبک زندگی شهدا برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی گفت: نخستین همایش ملی فرهنگ و سبک زندگی شهدا با توجه به اهداف و محورهای 12 گانه در تبریز برگزار می‌شود.
فرهنگ و سبک زندگي شهدا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، قاسم صمدیان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران از برگزاری نخستین همایش ملی فرهنگ و سبک زندگی شهدا در تبریز خبر داد و اظهار داشت: این همایش به دنبال ارائه الگویی با محور تحقق اقتصاد مقاومتی بر اساس سبک زندگی شهدا است.


وی با بیان این‌که سبک زندگی شهدا بهترین گنجینه معنوی به یادگار مانده از بزرگمردان تاریخ کشور است، خاطرنشان کرد: این همایش ملی یک روزه جنبه علمی و پژوهشی دارد و اهداف آن منطبق با وضعیت جامعه است که عموم علاقه مندان برای ارسال آثار به این همایش ملی می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به وبلاگ farhangeshohada.blog.ir مراجعه کنند.


صمدیان با تشریح محورهای این همایش یادآور شد: سبک زندگی شهدا در مدیریت اقتصادی و فرهنگی، کاربرد فضای مجازی در نهادینه سازی فرهنگ زندگی شهدا، نقش هنر و رسانه در گسترش فرهنگ و سبک زندگی شهدا و مفهوم انتظار در این فرهنگ تنها بخشی از محورهای 12 گانه این همایش ملی به شمار می رود.


وی با اشاره به این‌که نخستین همایش ملی فرهنگ و سبک زندگی شهدا، اول خرداد ماه سال جاری همزمان با شب نیمه شعبان در دانشگاه تبریز برگزار می شود، تصریح کرد: عموم محققان، پژوهشگران و هنرمندان می‌توانند آثار خود را در قالب مقاله، نقاشی، عکاسی، معماری، شعر، داستان کوتاه و فیلم کوتاه تا 15 اردیبهشت ماه به دبیرخانه همایش ارسال کنند.


صمدیان با اشاره به این‌که دبیرخانه همایش در بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی مستقر است، افزود: یکی از وظایف بنیاد شهید و امور ایثارگران در کنار خدمت رسانی بدون منت به خانواده های شهدا و رزمندگان، مأموریت فرهنگی برای ترویج فرهنگ شهدا است. همه می دانیم که این ماموریت تنها با همکاری عموم مردم و نهادهای دولتی و غیردولتی محقق می شود.


مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که کار اجرایی همایش ملی فرهنگ و سبک زندگی شهدا سال گذشته با تصویب شورای ترویج فرهنگ شهدا، کلید خورده است، افزود: دستگاه های مختلف دولتی و غیردولتی در برگزاری باشکوه این همایش با بنیاد شهید همکاری داشته و خواهند داشت.


وی در ادامه تعداد شهدای آذربایجان شرقی را 9785 نفر اعلام کرد و گفت: تربیت شدگان مکتب اسلام عاشورایی در شکل گیری انقلاب اسلامی و دوران پرافتخار هشت سال دفاع مقدس جانفشانی کرده و برای حفظ دین، میهن و ناموس به فیض شهادت نائل آمدند، امروز وظیفه ماست که برای تداوم راه شهدا در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بکوشیم./935/202/ب2

ارسال نظرات