۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۷
کد خبر: ۳۲۶۰۵۱
ظهر امروز در مشهد:

سیره علمی علمای بزرگ مورد توجه طلاب قرار گیرد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام میلانی گفت: مباحثات علمی حضرت آیت‌الله میلانی زمانی از سر شب تا اذان صبح به طول می انجامید اما همچنان به فعالیت خود ادامه می داد که این شیوه و سبک زندگی علما، اگر از سوی طلاب مورد توجه قرار گیرد فواید بسیاری دارد.
سیره علمی علمای بزرگ مورد توجه طلاب قرار گیرد ديدار اشرفي ديدار اشرفي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سید فاضل میلانی، نوه مرحوم حضرت آیت‌الله میلانی که در لندن به فعالیت های دینی و نشر معارف اسلامی در غالب مدارس ابتدایی تا دانشگاه، حوزه و مؤسسات دینی اشتغال دارد، ظهر امروز در دفتر آیت الله اشرفی شاهرودی با این عالم بزرگ دیدار کرد.

 

حجت الاسلام میلانی به ارائه گزارشی از فعالیت های گسترده خود در لندن پرداخت و از استقبال از برنامه ها از سوی مخاطبان خبر داد.

 

وی گفت: مدارسی از مرحله ابتدایی تا دانشگاه به صورت مجزا برای پسران و دختران دایر شده که هم سطح با برنامه های نظام آموزشی آنجا به فعالیت می پردازد و در کنار آن به نشر و تبلیغ معارف دینی و اسلامی می پردازد. ثمره این مدارس رشد افرادی در مشاغل مختلف بود که با رنگ و بوی مذهب در سطح جامعه به کار خود اشتغال دارند.

 

وی در ادامه از تندروی های زیاد عده ای محدود نسبت به مذهب و دین در آنجا خبر داد که خود نیز بارها از آنها انتقاد کرده است و افزود: حوزه علمیه در آنجا داریم دروسی همچون مکاسب و اکنون تا سطح درس خارج را راه اندازی کردیم و شکر خدا، طلاب مستعد و درس خوانی تربیت شده اند که به عنوان نمونه رساله دکترای مباحث بیمه یکی از آنها سبب خرسندی حضرت آیت الله سیستانی شده است.

 

وی به نقل خاطراتی از حضرت آیت‌الله میلانی پرداخت که مباحثات علمی ایشان زمانی از سر شب تا اذان صبح به طول می انجامید اما همچنان به فعالیت خود ادامه می داد که این شیوه و سبک زندگی علما، اگر از سوی طلاب مورد توجه قرار گیرد فواید بسیاری دارد.

 

استاد حوزه علمیه خبر از انتشار چندین جلد کتاب از تقریرات درس مرحوم علامه میلانی داد که در اواخر اردیبهشت سال جاری، در برنامه یادبود چهلمین سالگرد عروج این عالم دینی در مدرسه علمیه امام صادق(ع) رو نمایی می شود.

 

وی با ابراز تأسف از نابود شدن برخی از مستندات صوتی تصویری از علامه امینی در هجوم اسرائیل به بیروت، افزود: به جمع آوری خاطرات کسانی که با ایشان در ارتباط بوده پرداخته ایم که مجموعه خوبی جمع آوری شده است.

 

حجت الاسلام میلانی در پایان از پس از نقل خاطرات آیت الله اشرفی شاهرودی از حضرت آیت الله میلانی با توجه به حضور در درس علامه و درک ایشان در ابتدای طلبگی، درخواست وقتی برای ثبت و ضبط خاطرات ایشان پیرامون علامه را داشت که مورد موافقت آیت الله اشرفی قرار گرفت./933/202/ب1

ارسال نظرات