۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۳
کد خبر: ۳۲۶۰۵۹
استاد حوزه علمیه:

محبت سرمایه‌ای الهی در بین زوجین است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه خراسان محبت را سرمایه‌ای الهی در بین زوجین دانست و گفت: یکی از عوامل کاهش سرمایه محبت، بحث و جدل های بی حاصل در خانواده است.
حجت الاسلام عدالتيان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام مهدی عدالتیان، استاد حوزه علمیه خراسان عصر امروز در کارگاه آموزشی مهارت های زندگی که در محل نمازخانه مدرسه علمیه عالی نواب برگزار شد به بررسی مدیریت زندگی و فواید ازدواج پرداخت.

 

وی یکی از فواید مهم ازدواج را ایجاد آرامش برای زوجین ذکر کرد و بزرگ ترین هدیه الهی را، محبت بین زن و شوهر دانست.

 

استاد حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه محبت مانند یک سرمایه است، گفت: این سرمایه مانند همه سرمایه ها قابل کم و زیاد شدن است، انسان ها در مواجهه با این سرمایه سه دسته اند، برخی این سرمایه را افزایش می دهند، برای بعضی تغییری نمی یابد و برخی دیگر نیز آن را از دست می دهند و اگر کسی آن را حفظ و افزایش ندهد به تدریج این سرمایه ی محبت را از دست خواهد داد.

 


عوامل افزایش محبت و از دست دادن آن

حجت الاسلام عدالتیان در ادامه به بررسی عوامل افزایش محبت و از دست دادن آن پرداخت و از ابراز و اظهار محبت به عنوان یکی از عوامل مهم افزایش محبت نام برد و آن را به دو صورت زبانی و رفتاری تقسیم کرد.

 

وی جدل بی حاصل را یکی از عوامل کاهش محبت دانست و اظهار داشت: یکی از عوامل کاهش سرمایه محبت، بحث و جدل های بی حاصل در خانواده است.

 

استاد حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: جدل بی حاصل آثار تخریبی بسیاری دارد، باید توجه داشت که اصل گفت‌وگو در خانواده خوب است اما باید همراه با خوشرویی و محبت باشد نه با ناراحتی، تکرار و طولانی شدن بحث.

 

حجت الاسلام عدالتیان در پایان این جلسه، کم شدن سرمایه محبت، افزایش لجاجت، ازدیاد غرور و تکبر، از دست دادن اعتبار طرفین در نزد یکدیگر، تأثیر منفی بر فرزندان و طمع شیطان را از آثار منفی بحث و جدل بی حاصل برشمرد./859/202/ب1

ارسال نظرات