۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۵
کد خبر: ۳۲۶۰۶۷
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

سیزدهم رجب فرصتی مناسب برای تبیین ولایت علوی در جامعه است

خبرگزاری رساـ حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: سیزدهم رجب و سالروز میلاد امام علی(ع) در واقع فرصتی مناسب برای معرفی و تبیین ولایت علوی برای فرزندان و نسل‌های جدید جامعه است.
حجت الاسلام يعقوبي

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با تبریک به مناسبت فرارسیدن سیزدهم رجب، سالروز میلاد امام علی (ع)، اظهار کرد: رجب ماه بابرکت و با فضیلتی بوده و سیزدهم رجب بابرکت‌ترین روز این ماه است.

 

وی افزود: باید تلاش کرده و از بهانه ولادت امام علی(ع) برای معرفی و تبیین ولایت امیرمؤمنان در بین فرزندان و نسل‌های جدید و اقشار مختلف جامعه استفاده کنیم چرا که ولایت یکی از اصول مهم و اساسی نظام و جامعه اسلامی ما محسوب می‌شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: روح نظام مقدس جمهوری اسلامی و جان‌مایه کشور ما در قانون‌گذاری ولایت بوده و در طول حدود چهار دهه گذشته از عمر انقلاب و نظام اسلامی نیز نعمت ولایت برای ملت و کشور ایران برکات فراوانی داشته است.

 

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه نعمت ولایت امروز سبب آبرومندی نظام اسلامی در دنیا شده است، خاطرنشان کرد: ولایت اقتدار و هیبت نظام و کشور ما را بالا برده و سبب هویت‌بخشی به ایران اسلامی شده است.

 

وی در ادامه با اشاره به ویژگی‌های برجسته امام علی(ع) در بخش‌های مختلف، تصریح کرد: این امام همام الگویی کامل در همه ابعاد انسانی و معنوی و شخصیتی منحصر به فرد هستند و سبک و سیره ایشان آیینه تمام‌نما و برنامه‌ای کامل برای رسیدن به جامعه آرمانی و اسلامی است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به ولادت امام علی(ع) در درون کعبه، اظهار کرد: امام نخست شیعیان کسی است که ولادت و شهادت ایشان استثنایی بود و هیچ کس در جهان همانند ایشان وجود ندارد.

 

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلام هم سال تولد امام علی(ع) را سال خیر و برکت نام‌گذاری کردند، افزود: حضرت علی (ع) برای اسلام و مسلمانان سراسر خیر و برکت بود و این خیر همچنان ادامه دارد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید که در دنیا ستاره‌های آسمان را چراغانی کرده‌ایم تا بشر راه خود را گم نکند و ائمه اطهار (ع) نیز در این دنیا ستاره‌های دین و نقشه راه هستند تا ما انسان‌ها راه خود را گم نکرده و به بیراهه نرویم.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با بیان اینکه امام علی(ع) و سایر ائمه اطهار(ع) ستاره‌ها و چراغ‌های نورافشان و راهنمای انسان‌ها هستند، ادامه داد: شناخت و اجرای سبک و سیره این بزرگان سبب می‌شود تا انسان‌ها در تاریکی‌های دنیا راه خود را برای رسیدن به روشنایی، کمال و سعادت دنیوی و اخروی بیابند.

 

وی با تأکید بر الگوگیری از شخصیت و سیره ائمه اطهار(ع) در بخش‌های مختلف زندگی، خاطرنشان کرد: ائمه معصوم ما در واقع رهبران دینی و زینت‌بخش مسیر دیانت ما محسوب می‌شوند تا ما مسیر زندگی درست و مبتنی بر آموزه‌های الهی را فراموش نکنیم.

 

گفتنی است، امام على(ع) در روز جمعه، سیزدهم رجب سال سى‌‏ام عام‌الفیل و در خانه‌ خدا متولد شدند؛ پدر آن حضرت ابوطالب فرزند عبدالمطلب(عموی پیامبر) و مادرش هم فاطمه دختر اسد بن هاشم بود./9314/302/ب2

ارسال نظرات