۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۵
کد خبر: ۳۲۶۰۷۹
رییس اداره تبلیغات اسلامی خبر داد؛

آمادگی 28 مسجد قائمشهر برای میزبانی از معتکفان

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قائمشهر از آمادگی ۲۷مسجد شهری و روستایی برای میزبانی از معتکفان خبر داد.
مراسم اعتکاف

حجت الاسلام رضا ذاکری، رییس اداره تبلیغات اسلامی قائمشهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر با اشاره به فرا رسیدن ایام البیض از آمادگی مساجد قائمشهر برای میزبانی از معتکفان خبر داد و گفت: امسال تعداد 27 مسجد میزبان معتکفان در ایام البیض خواهند بود.

 

استاد حوزه علمیه مازندران همچنین به افزایش آمار ثبت نام کنندگان برای شرکت در این فریضه الهی اشاره کرد و افزود: سال گذشته حدود هزار و 500 نفر شرکت کردند که پیش بینی می شود این رقم امسال به بیش از 2 هزار نفر برسد.

 

حجت الاسلام ذاکری استقبال چشمگیر جوانان در این باره را یادآور شد و اظهار داشت: حضور پرشور جوانان در نام نویسی برای شرکت در مراسم اعتکاف، رونق خاصی به این سنت حسنه بخشیده است.

 

وی درباره برگزاری برنامه فرهنگی برای معتکفان، از برگزاری محافل انس با قرآن و اعزام مبلغ برای مساجدی که فاقد امام جماعت هستند خبر داد و اظهار داشت: توزیع کتاب و بورشورهای مرتبط با آداب و احکام اعتکاف در اختیار معتکفین قرار خواهد گرفت.

 

حجت الاسلام ذاکری حضور قاریان قرآن در جمع معتکفان را از دیگر برنامه های اداره تبلیغات اسلامی بیان کرد و افزود: تصحیح قرائت قرآن و نماز برای معتکفان،  تحت عنوان برنامه «زلال قرآن در اعتکاف»، در مساجدی که پذیرای معتکفان محترم هستند صورت خواهد گرفت.

 

وی دعوت از روحانیان و مبلغان استانی در جمع معتکفان را از برنامه های اداره تبلیغات اسلامی قام شهر عنوان کرد و خاطرنشان کرد: حضور روحانیان و چهره های شناخته شده استانی در جمع معتکفان و ایراد سخنرانی از سوی ایشان در دستور کار خواهد بود.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی قائم شهر، نقش خیرین را در پیشبرد هزینه های جاری اعتکاف یادآور شد و اظهار داشت: بحمدلله، هرساله با کمک خیرین و البته معتکفان محترم هزینه های جاری اعتکاف تأمین می شود که جای تشکر و قدردانی دارد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران به لزوم کمک همه جانبه دستگاه های دولتی و غیر دولتی در گسترش فرهنگ اعتکاف اشاره کرد و تأکید کرد: حمایت های معنوی و تبلیغی در این باره وظیفه همه ارگان ها و نهادهای متعهد خواهد بود.

 

حجت الاسلام ذاکری در توصیه به معتکفان، گفت: بهتر است که در این ایام بیشتر اوقات خود را، به قرائت قرآن و خواندن ادعیه و البته مطالعه و تفکر بپردازیم و سعی کنیم تا با خودسازی و تهذیب نفس و الطاف الهی به سبک زندگی رآنی برسیم./950/302/ب2

ارسال نظرات