۰۵ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۳۹۷۵۹
آيت‌الله استادي:

مردم دينشان را از عمل مبلغان مي‌گيرند

رسا، سرويس فرهنگي ـ آيت‌الله استادي صبح امروز در همايش علمي و تبليغي دوره پودماني تربيت مبلغ بر تاثيرگذاري رفتار و كردار مبلغان در تبليغ معارف ديني تاكيد كرد.
مردم دينشان را از عمل مبلغان مي‌گيرند

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، آيت‌الله رضا استادي، امام جمعه موقت قم صبح امروز در همايش علمي و تبليغي دوره تربيت مبلغ، ويژه مبلغان طرح هجرت كه با حضور يك‌هزار نفر از مبلغان در مدرسه عالي دارالشفاي قم برگزار شد اظهار داشت: مبلغان بايد با عمل خود دين را تبليغ كنند.
وي با بيان اين كه فراگيري علم و مهارت‌هاي تبليغي در امر تبليغ بسيار موثر است، تصريح كرد: آن چه كه در ميان مردم بيش از اين دو تاثير‌گذار است،‌ عمل مبلغ به دانسته هاي خود است،‌ هرجند كسب مهارت‌هاي تبليغ نيز از نيازهاي ضروري در اين امر به شمار مي‌رود.
آيت‌الله استادي ‌تبليغ دين را نعمتي الاهي خواند و افزود: تبليغ، كار اصلي انبياء است و طلاب ادامه دهنده اين راه هستند، از اين رو بايد تبليغ را در اولويت كاري خود قرار دهند.
وي با بيان اين كه در عصر حاضر زمينه براي تبليع معارف ديني به خوبي فراهم شده است، خاطر نشان كرد: هم‌اكنون كه همه مسؤولان كشور در پي گسترش فرهنگ اسلامي هستند، مبلغان بايد با آموزش روش‌هاي تبليغي و آشنايي با مهارت‌هاي آن در تبليغ معارف ديني كوشا باشند.
امام جمعه موقت قم تاكيد كرد: در عصر حاضر پاسخ به شبهات نيازمند كسب مهارت‌هاي مختلف است و اگر مبلغ بخواهد در همه بخش‌ها پاسخ‌گو باشد بايد همه مهارت‌ها و علوم آن را فرا بگيرد. زيرا بدون احاطه به عرصه‌هاي مختلف نمي‌توان در همه بخش‌هاي اعتقادي، اخلاقي و فقهي به شبهات پاسخ گفت.
وي با اشاره به ادعاي برخي كه شماري از حوزويان را مخالف فلسفه مي‌دانند، خاطر نشان كرد: در حال حاضر در حوزه علميه فلسفه تدريس مي‌شود و كسي با فلسفه مخالف نيست، البته برخي انتقادهايي دارند و مي‌گويند برخي از كساني كه فلسفه تدريس مي‌كنند خودشان هنوز فلسفه را به درستي نفهميده‌اند، براي همين نمي‌توانند شاگردانشان را درست تربيت كنند.
اين مدرس خارج فقه حوزه علميه قم، رسالت اصلي مبلغان را رساندن پيام الاهي به مردم دانست و افزود:  اگر مبلغان چنين نباشند به وظيفه خود عمل نكرده‌اند و دربرابر خدا مسؤول خواهند بود.
وي همچنين با اشاره به سفر اخير خود عتبات عاليات و ديدار با حضرت آيت‌الله سيستاني، از مراجع تقليد گفت: در ديداري كه با اين مرجع تقليد داشتم، وي بر عمل مبلغان و روحانيان تاكيد كرد و بر اين باور بود كه آن‌چه در مردم تاثيرگذار است، عمل مبلغان است نه مهارت‌هاي علمي و عملي آنان.
امام جمعه موقت قم، خاطر نشان كرد: نبايد عملمان به گونه‌اي باشد كه به جاي تاثيرگذاري، اثر منفي در مردم داشته باشد، بايد در زندگي‌مان تلاش كنيم تا متناسب با شرايط و زمان گام برداريم.
وي يادآور شد: رعايت ذي طلبگي و مردمي زندگي كردن به معناي نداشتن وسايل زندگي نيست. بايد به گونه‌اي رفتار كنيم كه مردم احساس كنند دارايي ما از روي دنياپرستي نيست، بلكه براي رسيدن به اهداف الاهي است.

 

ارسال نظرات