۲۳ بهمن ۱۳۸۷ - ۰۸:۴۰
کد خبر: ۴
آیت الله مکارم شیرازی:

مردم با حضور گسترده وفاداری خود را به انقلاب نشان دادند

رسا، سرویس سیاسی ـ حضرت آیت الله مکارم شیرازی از حضور باشکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن قدردانی کرد و نسبت به سکوت وزارت امور خارجه و رسانه ملی در برابر فاجعه پاراچنار پاکستان به شدت انتفاد کرد.
مردم با حضور گسترده وفاداری خود را به انقلاب نشان دادند

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، امروز در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم از حضور باشکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن قدردانی و آن را نشان وفادری و پایداری مردم به انقلاب و نظام اسلامی دانست.


وی در ادامه افزود: امسال مردم شریعت‌مدار و انقلابی ایران اسلامی با حضور شکوه‌مند خود نشان دادند که وجود برخی مشکلات مانع ابراز وفاداری آنان نخواهد بود.


این مرجع تقلید تصریح کرد: مردم ایران اسلامی همیشه در موقعیت‌های حساس کشور، تمام اختلاف‌ها و مشکلات خود را کنار می‌گذارند و با جان دل از آرمان‌های امام راحل(ره)، انقلاب و شهدا دفاع می کنند و روز گذشته این وفاداری را به خوبی نشان دادند، امیدواریم مسؤولان قدر این حمایت‌های مردمی را بدانند و با جان و دل برای آنها تلاش کنند.


وی در بخش دیگری از سخنان خود به فاجعه انسانی در پاراچنار پاکستان اشاره کرد و اظهار داشت: اخیرا حوادثی در این کشور رخ داده و نسل کشی انسانی دیگری در این کشور به راه افتاده است، ولی مسؤولان پاکستان در برابر این نسل کشی سکوت کرده‌اند.


حضرت آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: براساس اخبار موثق حدود ده ماه است طالبان، القاعده و وهابیان این منطقه را محاصره مواد غذایی و دارویی کرده‌اند و از ورود هرگونه کمک‌های انسانی ممانعت می‌کنند.


وی با بیان این که مردم پاراچنار پاکستان، شیعیانی شجاع هستند، اظهار داشت: تاکنون ششصد نفر از این شیعیان را سر بریده‌اند و همچنین دست کودکان و افراد بی گناه را قطع کرده‌اند، ولی دولت پاکستان در برابر چنین جنایتی سکوت کرده و به تماشای آن پرداخته است.


این مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم افزود: امروز وهابیان و القاعده در پاکستان همچون صهیونیست‌ها در غزه، نسل کشی دیگری به راه انداخته‌‌اند؛ ولی هرگز اخبار آن منتشر نمی‌شود و حتی رسانه ملی در این‌باره سکوت کرده است.


وی تاکید کرد: چرا وزارت امور خارجه اقدامی در این‌باره انجام نمی‌دهد و در محافل بین‌المللی فریاد نمی‌زند تا مانع از نسل کشی در این کشور شود.


حضرت آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد: باید همچنان که برای غزه سینه چاک کردیم برای انسان‌های بی‌دفاع در این سرزمین به میدان بیاییم و همان دفاع را داشته باشیم و به فریاد مظلومان بشتابیم و نگذاریم نسل کشی، بیش از این در این منطقه ادامه یابد.


وی با بیان این که ممکن است وزارت امور خارجه و رسانه ملی به دلیل ایام دهه فجر در این موضوع سکوت کرده اند، اظهار داشت: هرگز این بهانه دلیل بر سکوت رسانه ملی و وزارت امور خارجه نمی‌شود.

ارسال نظرات